Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. samvoin
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. varg1
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. samvoin
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. samvoin
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
20.02.2014 21:17 -
"ЗА“ ИЛИ „ПРОТИВ“ МРЕЖОВИЯ МАРКЕТИНГ
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1357 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 22.02.2014 15:54
Прочетен: 1357 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 22.02.2014 15:54
"ЗА“ ИЛИ „ПРОТИВ“ МРЕЖОВИЯ МАРКЕТИНГ ?
Иван Върбанов
„За“ или „против“ мрежовия маркетинг? Опитвам се да бъда толерантен, но нещо се изнервих вчера. Поради приятелски порив, приех покана обещаваща въвеждане в бизнес. Отзовах се в заведение, след което изненадващо ми бе представен трети човек – партньор на приятеля, обадил се за срещата. От дума на дума ми предложиха да ме просветят в нов бизнес, изключително доходоносен. Третият извади лист и химикалка и взе да ми рисува структура, аритметични прогресии, математически проекции на успешни финансови модели и т.н. С две думи: ако вляза с 10 лева и ако пазарувам в мрежа от магазини и обекти, като умра ще съм на голяма печалба. Ако пък вкарам в оборот още хора, ще съм на мега печалба. Нали сте чували за версията: пазарувай и печели и моделът „предай нататък“. Ако пък препоръчаш тайната, направо ще се възнесем приживе. Условието е да спазвам схемата: бизнес от уста на уста. /Парафраза на от уста, в уста…/
Стига, бе ! Все едно, докато ям или спя - да отслабвам.
Огледах се и видях, че на съседните маси вървяха подобни лайв сесии. Заслушах се и се усмихнах, защото чувах едни и същи фрази, които отзвучаваха като ехо. Загледах се и видях млади, зомбирани млади хора с костюми, които рецитираха като програмирани общия текст, който кънтеше в залата на заведението с 3,4 – секундно закъснение. Беше като своеобразен флашмоб, но и много изнервящо!
Сетих се, че много добре познавам модела, който ми презентираха. И разпознах неговите лесно характерни постоянни характеристики. Задължително майката – фирма на бизнеса е позиционирана някъде по света /компанията е извън страната/. Задължително се подписва договор, който може лесно да Ви доведе до инфаркт на другия ден, когато се „събудите“ и проумеете нещата. Според контракта, правата си ще търсите в съд, но някъде зад граница. Подобни продажби, като модел, правят популярни козметични компании, здравословни продукти се пласират така, както и домакински уреди или техника. Някой Ви кани на лична среща и Ви препоръчва нещо, като покупката била верния начин да забогатеете.
Не или НЕ? Сигурен съм в появилата се на секундата асоциативна реакция и подозрение за пирамида. Поне заподозряхте схемата, нали? Въпросът е: каква е опасността, какъв е капанът в този примамлив модел?
Нека помислим логично: по същество всеки участник се превръща в получател на комисионна, калкулирана от оборот на потребление. Огромен оборот ! Но, има много детайли. Например с каква сума влизаш, трябва ли да правиш определен оборот в обектите от мрежата /ресторанти, магазини, дискотеки и т.н./, за да можеш да печелиш? Специален софтуер калкулира инвестициите, потоците от финанси, разходите, дистрибуторите, отчислява процентните премии. Не зная кой гарантира достоверността на данните и оборотите.
Разбира се всичко започва от невинната покупка и посвещение в доходоносния бизнес. Влагате безобидна сума. След това попадате в лабиринта на система от изкушения и въдици - семинари, презентации, среща с шефовете на фирмата, бонуси, делови майсторски класове , израстване в компанията, създаване на структури…Правиш екип от 5 човека, а всеки следващ по още толкова.
Кога разбираме, че сме шаран, закачил се на собствената си въдица в примката на химерата за бързото забогатяване? И как се забогатява по време на криза?
Е, не ми припомняйте притчата за ябълката на Рокфелер.
Но, нали всеки има право да търси своята?
...Или, да бъде опържен в тиган....!
Иван Върбанов
„За“ или „против“ мрежовия маркетинг? Опитвам се да бъда толерантен, но нещо се изнервих вчера. Поради приятелски порив, приех покана обещаваща въвеждане в бизнес. Отзовах се в заведение, след което изненадващо ми бе представен трети човек – партньор на приятеля, обадил се за срещата. От дума на дума ми предложиха да ме просветят в нов бизнес, изключително доходоносен. Третият извади лист и химикалка и взе да ми рисува структура, аритметични прогресии, математически проекции на успешни финансови модели и т.н. С две думи: ако вляза с 10 лева и ако пазарувам в мрежа от магазини и обекти, като умра ще съм на голяма печалба. Ако пък вкарам в оборот още хора, ще съм на мега печалба. Нали сте чували за версията: пазарувай и печели и моделът „предай нататък“. Ако пък препоръчаш тайната, направо ще се възнесем приживе. Условието е да спазвам схемата: бизнес от уста на уста. /Парафраза на от уста, в уста…/
Стига, бе ! Все едно, докато ям или спя - да отслабвам.
Огледах се и видях, че на съседните маси вървяха подобни лайв сесии. Заслушах се и се усмихнах, защото чувах едни и същи фрази, които отзвучаваха като ехо. Загледах се и видях млади, зомбирани млади хора с костюми, които рецитираха като програмирани общия текст, който кънтеше в залата на заведението с 3,4 – секундно закъснение. Беше като своеобразен флашмоб, но и много изнервящо!
Сетих се, че много добре познавам модела, който ми презентираха. И разпознах неговите лесно характерни постоянни характеристики. Задължително майката – фирма на бизнеса е позиционирана някъде по света /компанията е извън страната/. Задължително се подписва договор, който може лесно да Ви доведе до инфаркт на другия ден, когато се „събудите“ и проумеете нещата. Според контракта, правата си ще търсите в съд, но някъде зад граница. Подобни продажби, като модел, правят популярни козметични компании, здравословни продукти се пласират така, както и домакински уреди или техника. Някой Ви кани на лична среща и Ви препоръчва нещо, като покупката била верния начин да забогатеете.
Не или НЕ? Сигурен съм в появилата се на секундата асоциативна реакция и подозрение за пирамида. Поне заподозряхте схемата, нали? Въпросът е: каква е опасността, какъв е капанът в този примамлив модел?
Нека помислим логично: по същество всеки участник се превръща в получател на комисионна, калкулирана от оборот на потребление. Огромен оборот ! Но, има много детайли. Например с каква сума влизаш, трябва ли да правиш определен оборот в обектите от мрежата /ресторанти, магазини, дискотеки и т.н./, за да можеш да печелиш? Специален софтуер калкулира инвестициите, потоците от финанси, разходите, дистрибуторите, отчислява процентните премии. Не зная кой гарантира достоверността на данните и оборотите.
Разбира се всичко започва от невинната покупка и посвещение в доходоносния бизнес. Влагате безобидна сума. След това попадате в лабиринта на система от изкушения и въдици - семинари, презентации, среща с шефовете на фирмата, бонуси, делови майсторски класове , израстване в компанията, създаване на структури…Правиш екип от 5 човека, а всеки следващ по още толкова.
Кога разбираме, че сме шаран, закачил се на собствената си въдица в примката на химерата за бързото забогатяване? И как се забогатява по време на криза?
Е, не ми припомняйте притчата за ябълката на Рокфелер.
Но, нали всеки има право да търси своята?
...Или, да бъде опържен в тиган....!
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 677