Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.02.2014 21:17 - "ЗА“ ИЛИ „ПРОТИВ“ МРЕЖОВИЯ МАРКЕТИНГ
Автор: ivanvarbanovtv Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1357 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 22.02.2014 15:54


"ЗА“ ИЛИ „ПРОТИВ“ МРЕЖОВИЯ МАРКЕТИНГ ?


Иван Върбанов

„За“ или „против“ мрежовия маркетинг? Опитвам се да бъда толерантен, но нещо се изнервих вчера. Поради приятелски порив, приех покана обещаваща въвеждане в бизнес. Отзовах се в заведение, след което изненадващо ми бе представен трети човек – партньор на приятеля, обадил се за срещата. От дума на дума ми предложиха да ме просветят в нов бизнес, изключително доходоносен. Третият извади лист и химикалка и взе да ми рисува структура, аритметични прогресии, математически проекции на успешни финансови модели и т.н. С две думи: ако вляза с 10 лева и ако пазарувам в мрежа от магазини и обекти, като умра ще съм на голяма печалба. Ако пък вкарам в оборот още хора, ще съм на мега печалба. Нали сте чували за версията: пазарувай и печели и моделът „предай нататък“. Ако пък препоръчаш тайната, направо ще се възнесем приживе. Условието е да спазвам схемата: бизнес от уста на уста. /Парафраза на от уста, в уста…/

Стига, бе ! Все едно, докато ям или спя - да отслабвам. 

Огледах се и видях, че на съседните маси вървяха подобни лайв сесии. Заслушах се и се усмихнах, защото чувах едни и същи фрази, които отзвучаваха като ехо. Загледах се и видях млади, зомбирани млади хора с костюми, които рецитираха като програмирани общия текст, който кънтеше в залата на заведението с 3,4 – секундно закъснение. Беше като своеобразен флашмоб, но и много изнервящо!

Сетих се, че много добре познавам модела, който ми презентираха. И разпознах неговите лесно характерни постоянни характеристики. Задължително майката – фирма на бизнеса е позиционирана някъде по света /компанията е извън страната/. Задължително се подписва договор, който може лесно да Ви доведе до инфаркт на другия ден, когато се „събудите“ и проумеете нещата. Според контракта, правата си ще търсите в съд, но някъде зад граница. Подобни продажби, като модел, правят популярни козметични компании, здравословни продукти се пласират така, както и домакински уреди или техника. Някой Ви кани на лична среща и Ви препоръчва нещо, като покупката била верния начин да забогатеете.

Не или НЕ? Сигурен съм в появилата се на секундата асоциативна реакция и подозрение за пирамида. Поне заподозряхте схемата, нали? Въпросът е: каква е опасността, какъв е капанът в този примамлив модел? 

Нека помислим логично: по същество всеки участник се превръща в получател на комисионна, калкулирана от оборот на потребление. Огромен оборот ! Но, има много детайли. Например с каква сума влизаш, трябва ли да правиш определен оборот в обектите от мрежата /ресторанти, магазини, дискотеки и т.н./, за да можеш да печелиш? Специален софтуер калкулира инвестициите, потоците от финанси, разходите, дистрибуторите, отчислява процентните премии. Не зная кой гарантира достоверността на данните и оборотите. 

Разбира се всичко започва от невинната покупка и посвещение в доходоносния бизнес. Влагате безобидна сума. След това попадате в лабиринта на система от изкушения и въдици - семинари, презентации, среща с шефовете на фирмата, бонуси, делови майсторски класове , израстване в компанията, създаване на структури…Правиш екип от 5 човека, а всеки следващ по още толкова.

Кога разбираме, че сме шаран, закачил се на собствената си въдица в примката на химерата за бързото забогатяване? И как се забогатява по време на криза?

Е, не ми припомняйте притчата за ябълката на Рокфелер. 
Но, нали всеки има право да търси своята?
...Или, да бъде опържен в тиган....!



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 2550994
Постинги: 971
Коментари: 364
Гласове: 677
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930