2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. hadjito
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
РУСКИ ЕКИП ВЪЗКРЕСИ "ВЕСЕЛАТА ВДОВИЦА" В МУЗИКАЛНИЯ ТЕАТЪР
С възторжен аплауз развълнуваната публика, изправена на крака, посрещна премиерата на най-новата постановка в Музикалния театър – “Веселата вдовица” на Франц Лехар. В навечерието на Великден руски постановъчен екип – гост- режисьорът от Московската оперета Инара Гулиева и диригентът Игор Богданов, възкресиха любимото оперетно заглавие на знаменития унгарски класик. Сред пълния салон бяха и председателят на настоятелството на театъра проф. Александър Джеров със съпругата си, култовата оперетна звезда Людмила Чешмеджиева, оперната прима Людмила Хаджиева, емблематичната маестра Росица Баталова.
Мотор на творческия проект е артистичният директор Мариана Арсенова, която, съпровождайки министър Вежди Рашидов по време на визитата му в руската столица преди месеци, успява да убеди Инара Гулиева да постави едно от емблематичните оперетни заглавия в София.
Руската актриса и режисьор прави свой специфичен прочит на пиесата. Оперетата започва новаторски - с привнесения към творбата на Лехар чужд музикален номер “Краченца”, който се използва като интермедия и между второ и трето действие. Знаменитият дует на Главари и Данило на самия финал на творбата е изместен в първо действие, а поддържащият образ на Никош е развит до степен на равнопоставеност на главните персонажи. Въпреки своята режисьорска дързост Инара Гулиева счита себе си за творец, който отстоява класическата естетика в изкуството. Казва, че любовта е водещата линия както за жанра, така и за самата постановка. Работи с актьорите настойчиво, до педантичност в полирането на детайлите, като остава в координатната система на комизма, без да акцентира на фарса или амплитудния мелодраматизъм на театралното действие.
Убедителните титуляри в премиерния състав - Добрина Икономова и Богомил Спиров, бяха конкурирани успешно на втората премиера от бляскавото и елегантно изпълнение на Мариана Арсенова (като Хана Главари), наред с искрения и неподправен образ, изграден от Марчо Апостолов (граф Данило). Сценичният предпоставен хепиенд за Камий де Росийон (Стефан Петков) и Валансиен (дебютантката Екатерина Куприевская) бе подплатен и с вокалната плътност на образите. Катерина Тупарова, която се представи на първия спектакъл, моделира щрихите и трелите в гласа си стабилно и с личен почерк.
Николай Борисов (той ще постави “Бал в Савоя”) налага своя специфичен атрактивен стил (Барон Зета), а актьорското превъплъщение на Александър Мутафчийски (Никош) е изключително ярко. Колоритът, класическата линия и умереното дозиране при Христо Сарафов (Барон Зета) и шаржовият пластичен усет на Румен Григоров им осигуриха място в първия спектакъл.
Диригентът постановчик Игор Богданов води умело и прецизно оркестъра, като изгражда фразите, темпата и динамичните контрасти, верен на музикалната драматургия на нововиенската естетика. Балансът и звучността са смес от естествената акустична среда и елегантната подкрепа на електронната техника. Костюмите са изключително атрактивни и красиви. Декорът - реализиран чрез печат на багрите, е рационално мобилен. Многофункционалната въртяща се врата - арка в центъра и употребата на малки конструкции от платформи на колела, които се превръщат в инструмент за прекрояване на сценичното пространство, са сполучливо решение.
В хореографията си Катя Богданова е разчела и интерпретирала находчиво кодираните инвенции на музикалната партитура, която представлява букет от славянски ритми и напеви, градиращи от славянската мазурка, съпътстваща появата на Хана Главари, преминаваща през доминиращия пулс на грациозния валс, достигащ до горещите градуси на канкана в трето действие.
Най-новата продукция на оперетата трасира развитието на един труден, но успешен сезон за артисти и мениджмънт в усилията им театърът да устои на предизвикателствата на времето.
Иван Върбанов, в."КЛАСА"
София, 03 април 2012