Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.07.2013 17:58 - ТРАДИЦИОННИТЕ МЕДИИ ОСТАВАТ ПРЕДПОЧИТАН ИЗТОЧНИК ЗА ИНФОРМАЦИЯ, ЗАСЕГА!
Автор: ivanvarbanovtv Категория: Новини   
Прочетен: 1915 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 09.07.2013 17:58


 ТРАДИЦИОННИТЕ МЕДИИ ОСТАВАТ ПРЕДПОЧИТАН ИЗТОЧНИК ЗА ИНФОРМАЦИЯ, ЗАСЕГА!


ИВАН ВЪРБАНОВ

Дигитализацията и глобалната комуникация все повече изостря надпреварата между традиционните и нетрадиционни медии. Отговорът на големия въпрос – кои са предпочитаните медии днес, дава последното изследване на Института за изследване на журналистиката на Ройтерс. Към момента традиционни медии остават предпочитан източник на информация спрямо нетрадиционните.

Какви са нагласите на новите аудитории? Ето какво сочат данните, спрямо отговорите на 11.000 онлайн потребители в Обединеното Кралство, САЩ, Дания, Франция, Германия, Испания, Бразилия и Япония.

ВСЕ ПОВЕЧЕ МЛАДИ ЖИВЕЯТ ОНЛАЙН, НО СЕ ИНФОРМИРАТ ОТ ТРАДИЦИОННИТЕ МЕДИИ

Повечето германци и французи, които активно сърфират и пребивават в глобалната мрежа посочват, че въпреки живота си  онлайн, предпочитат да се информират от традиционните медии.  Между 6 и 10 % германци признават, че четат вестници всяка седмица, а повечето от французите  се информират от телевизията и радиото.  


ДИГИТАЛНИТЕ ПЛАТФОРМИ СТАВАТ ВСЕ ПО-ПОПУЛЯРНИ, НО ДАЛИ СА ДОСТОВЕРНИ ?

Новата култура на глобална комуникация в  отделните страни, както и степента на достъп и наличие на достъпни мултифункционални  мобилни устройства са основните факторите, които допринасят за тенденцията,  информацията на потребителите във висока степен да се потребява  чрез новинарските нетрадиционни и специализирани онлайн платформи.

Медийните експерти коментират, че все още остава под въпрос потенциала им за добиване и разпространение на проверена и достоверна информация – професионален приоритет за традиционните медии. Не са малко случаите, при които в онлайн пространството се появява подвеждаща и невярна информация, която лавинообразно се разпространява в глобалната мрежа. Този специфичен синдром за  нетрадиционните онлайн медии, задава ясно видим риск за  производството на съдържание за масовия потребител.

Японците и американците заявяват, че се доверяват в немалка степен на нетрадиционните новинарски сайтове и онлайн платформи за информация. Бразилците гласуват за социалните медии като източник на новини. Именно социалните медии бяха основното средство за разпространението на информация при революции и в страните с висока степен на цензура.

Все пак, Бразилия, Италия и Испания водят в класацията, измерваща интереса на аудиториите  към специализираните новинарските сайтове и онлайн платформите на традиционните медии, както и активността за коментиране на новините. Японците показват засилен  интерес както към нетрадиционни комуникационни канали за новини, но и към утвърдените електронните и печатни медии. След тях в класацията се нареждат Германия, Дания и Великобритания.


БЛОГОВЕТЕ И МОБИЛНИТЕ ТЕЛЕФОНИ В СЪСТЕЗАНИЕ С РАДИОТО И ВЕСТНИЦИТЕ

Днес, все повече интересът към блоговете се оказва стратегически за получаване на извънредни и спортни новини.  Повече от 35% от анкетираните японци признавате, че следят тези „живи“ платформи най-малко веднъж в седмицата, за французите процентът е 19,  при италианците  и испанците -съответно  16%.  Най-нисък интерес към блоговете имат датчаните и германците – 8%, като те посочват, че предпочитат да четат дълги публикации .

Проучването на  Института за изследване на журналистиката на Ройтерс сочи още, че мобилните телефони са основното предпочитано средство за светкавичен достъп до новините, независимо от следвания източник на съдържание.  В Дания, 63% от хората ползващи градския транспорт следят новините през мобилния си телефон поне два пъти дневно , а  вестници четат  докато пътуват едва 33%. На Острова потребителите, които консумират новини през телефоните си докато пътуват са 48%, 34% четат вестници, и само 6% използват таблети.

Анкетираните са категорични - настолният компютър доминира като средство за достъп до новините в офисите, а РАДИОТО Е КРАЛЯТ НА  ИНФОРМАЦИЯТА В КОЛИТЕ И В ДОМА.

И нещо любопитно : все по-голям процент от  25-34 годишните декларират, че са склонни да заплащат достъпа си до онлайн новините във всички девет страни , в които е направено изследването.


###

 

 

 




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 2548404
Постинги: 971
Коментари: 364
Гласове: 677
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930