Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. tota
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. deathmetalverses
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
Постинг
28.09.2013 12:37 -
РАДИОСИМФОНИЦИТЕ И МОНСЕРАТ ТРИУМФИРАХА В СОФИЯ
РАДИОСИМФОНИЦИТЕ И МОНСЕРАТ ТРИУМФИРАХА В СОФИЯ
Иван Върбанов
Радиосимфониците изградиха в голяма степен музикалния пиедестал, на който стъпи оперната дива Монсерат Кабайе и дъщеря й – Монсерат Марти, а с Маестро Рамон Тебар всички заедно постигнаха триумф на концерта си в София.
Публиката посрещна на крака знаменитата оперна дива, която пя права пред публиката в зала 1 на НДК, с волята да надвие болките от скъсания менискус – травма, получена преди броени дни по време на оперен конкурс.
Симфоничният оркестър на Българското национално радио бе блестящ и мобилизиран. Радиосимфониците свириха с прецизен звук, музицираха с класа, като демонстрираха прецизно шлифовани детайли в техническо и интерпретационно отношение. Оркестърът на БНР съгради кристално вибрираща музикална кула от магнетично изпълнени световни оперни шедьоври, царцуела и популярни вокални образци. Екстазът от изпълненията на Радиосимфониците изправи на крака залата, която избухна във възторжени аплодисменти след изпълнението на Интермецото от едноактната опера „Селска чест“ на Маскани. Усещането бе за божествена наслада, сякаш херувими и ангели бяха слезли на сцената в зала 1 на НДК.
Испанецът Рамон Тебар - музикален директор на Операта във Флорида, майсторски преведе оркестъра и публиката през динамичните и темпови измерения на изящната музика. Диригентът впечатли с изключителния си професионализъм, музициране, артистизъм и огромното уважение към Оркестъра. По време на няколкото репетиции, Тебар изработваше интерпретационно на цяло музикалната картина и звучене, като въведе Радиосимфониците в своята посока, светоусещане и естетика и постигна уникалност на концертното изпълнение.
Забележителна бе появата на сцената на Монсерат и Монсерат – майка и дъщеря. Оперната легенда бе облечена в кралско лилаво, а 41 годишната й дъщеря – в концертна рокля, съчетаваща класически и модерен дизайн. Малцина от публиката знаеха, че Марти бе в гласов дискомфорт заради смяната на климата и върлуващия есенен софийски вирус. Независимо от здравословните си премеждия, двете певици излъчваха страхотно настроение, като се забавляваха и искрено се смееха, окуражавайки се взаимно. В началото, публиката не разбра какво става на сцената, но след известно време всички аплодираха тяхното непринудено и естествено поведение, което разчупваше спонтанно атмосферата на концерта.
Озвучаването на музикалното събитие бе изключително точно и прецизно. Смятам, че оценката за инженерите по звука е заслужено висока, защото точно и вярно електрониката пресъздаде акустичните процеси в които обикновено съществува операта.
Гласът на 80 годишната Монсерат Кабайе порази с удивителната си свежест, а когато тя демонстрира феноманелните си пианисимите, всички в залата изразиха признанието си към оперната дива. Монсерат Марти показа старание, достойнство и воля да партнира на великата си майка, като показа умереност на вокалните образи, мярка в емисията и емоцията, много добра техника и блясък на високия регистър, с много сребро на колоратурите. Съзнаваме сложността на ситуацията и ролята, която е отредена на Марти – да пее, да отговаря на определени очаквания като дъщерята на Кабайе, да се грижи за здравето на майка си, като едновременно с това мислите й са при двегодишната дъщеря, която я чака в Барселона.
Софийските почитатели на операта се насладиха на редица известни оперни творби и интерпретацията на обичаната музика на Маскани, Хендел, Пучини, "Песен на гълъба" от Барбиеро де Лаварес, Мюзета валс от "Бохеми" на Пучини и много други. Кабайе подари на меломаните и своето вълшебно изпълнение на арията на „Кармен“ от Бизе, след което реши да поговори с публиката на английски и обясни историята на „Двете котки“ – изпълнявала през годините с Рената Ското, Фиоренца Косотто, Тереза Берганца, а днес и с дъщеря си. Удоволствието, и за певицата, и за публиката , бе еднакво силно по степен по време на очарователното изпълнение на коронната за Кабайе ария - "O mio babbino caro" и „Аве Мария“.
Респектираща бе формата и свежестта на гласа, които демонстрира Монсерат Кабайе – доказателство на тезата, че ако оперният певец пее правилно, то той ще може да достигне вокално дълголетие. Дали ключът е и в тайнството на голямата магия наречена „БЕЛ КАНТО“? Подобно на неразгадаемата чудна смес на лака, с който са били създавани знаменитите цигулки „Страдивариус“, днес, хиляди певци по света търсят посвещение в школата на красивото пеене. Мисля, че то е сакрален акт, подобен на посвещението в масонство или въвеждането в тайните на тибетския будизъм.
Триумфът от музикалния успех на Монсерат Кабайе, Монсерат Марти, маестро Тебар и Радиосимфониците по време на концерта в София тази вечер /27 септември/ е факт, който бе запечатан от сърцата и паметта на хиляди почитатели на оперното изкуство. Със сигурност, концертът изсече своите букви в музикалната история.
За нас остават уроците: че можеш да летиш и на 80 г., че не трябва да спираш да обичаш семейството и най-близките си, че трябва да практикуваш със сърцето си професията, че не бива да отлагаш сбъдването на мечтите си. Не отлагайте личния си триумф за някога !
Благодаря на Радиосимфониците за чудесното преживяване !
На Монсерат го казах лично !
Иван Върбанов
Радиосимфониците изградиха в голяма степен музикалния пиедестал, на който стъпи оперната дива Монсерат Кабайе и дъщеря й – Монсерат Марти, а с Маестро Рамон Тебар всички заедно постигнаха триумф на концерта си в София.
Публиката посрещна на крака знаменитата оперна дива, която пя права пред публиката в зала 1 на НДК, с волята да надвие болките от скъсания менискус – травма, получена преди броени дни по време на оперен конкурс.
Симфоничният оркестър на Българското национално радио бе блестящ и мобилизиран. Радиосимфониците свириха с прецизен звук, музицираха с класа, като демонстрираха прецизно шлифовани детайли в техническо и интерпретационно отношение. Оркестърът на БНР съгради кристално вибрираща музикална кула от магнетично изпълнени световни оперни шедьоври, царцуела и популярни вокални образци. Екстазът от изпълненията на Радиосимфониците изправи на крака залата, която избухна във възторжени аплодисменти след изпълнението на Интермецото от едноактната опера „Селска чест“ на Маскани. Усещането бе за божествена наслада, сякаш херувими и ангели бяха слезли на сцената в зала 1 на НДК.
Испанецът Рамон Тебар - музикален директор на Операта във Флорида, майсторски преведе оркестъра и публиката през динамичните и темпови измерения на изящната музика. Диригентът впечатли с изключителния си професионализъм, музициране, артистизъм и огромното уважение към Оркестъра. По време на няколкото репетиции, Тебар изработваше интерпретационно на цяло музикалната картина и звучене, като въведе Радиосимфониците в своята посока, светоусещане и естетика и постигна уникалност на концертното изпълнение.
Забележителна бе появата на сцената на Монсерат и Монсерат – майка и дъщеря. Оперната легенда бе облечена в кралско лилаво, а 41 годишната й дъщеря – в концертна рокля, съчетаваща класически и модерен дизайн. Малцина от публиката знаеха, че Марти бе в гласов дискомфорт заради смяната на климата и върлуващия есенен софийски вирус. Независимо от здравословните си премеждия, двете певици излъчваха страхотно настроение, като се забавляваха и искрено се смееха, окуражавайки се взаимно. В началото, публиката не разбра какво става на сцената, но след известно време всички аплодираха тяхното непринудено и естествено поведение, което разчупваше спонтанно атмосферата на концерта.
Озвучаването на музикалното събитие бе изключително точно и прецизно. Смятам, че оценката за инженерите по звука е заслужено висока, защото точно и вярно електрониката пресъздаде акустичните процеси в които обикновено съществува операта.
Гласът на 80 годишната Монсерат Кабайе порази с удивителната си свежест, а когато тя демонстрира феноманелните си пианисимите, всички в залата изразиха признанието си към оперната дива. Монсерат Марти показа старание, достойнство и воля да партнира на великата си майка, като показа умереност на вокалните образи, мярка в емисията и емоцията, много добра техника и блясък на високия регистър, с много сребро на колоратурите. Съзнаваме сложността на ситуацията и ролята, която е отредена на Марти – да пее, да отговаря на определени очаквания като дъщерята на Кабайе, да се грижи за здравето на майка си, като едновременно с това мислите й са при двегодишната дъщеря, която я чака в Барселона.
Софийските почитатели на операта се насладиха на редица известни оперни творби и интерпретацията на обичаната музика на Маскани, Хендел, Пучини, "Песен на гълъба" от Барбиеро де Лаварес, Мюзета валс от "Бохеми" на Пучини и много други. Кабайе подари на меломаните и своето вълшебно изпълнение на арията на „Кармен“ от Бизе, след което реши да поговори с публиката на английски и обясни историята на „Двете котки“ – изпълнявала през годините с Рената Ското, Фиоренца Косотто, Тереза Берганца, а днес и с дъщеря си. Удоволствието, и за певицата, и за публиката , бе еднакво силно по степен по време на очарователното изпълнение на коронната за Кабайе ария - "O mio babbino caro" и „Аве Мария“.
Респектираща бе формата и свежестта на гласа, които демонстрира Монсерат Кабайе – доказателство на тезата, че ако оперният певец пее правилно, то той ще може да достигне вокално дълголетие. Дали ключът е и в тайнството на голямата магия наречена „БЕЛ КАНТО“? Подобно на неразгадаемата чудна смес на лака, с който са били създавани знаменитите цигулки „Страдивариус“, днес, хиляди певци по света търсят посвещение в школата на красивото пеене. Мисля, че то е сакрален акт, подобен на посвещението в масонство или въвеждането в тайните на тибетския будизъм.
Триумфът от музикалния успех на Монсерат Кабайе, Монсерат Марти, маестро Тебар и Радиосимфониците по време на концерта в София тази вечер /27 септември/ е факт, който бе запечатан от сърцата и паметта на хиляди почитатели на оперното изкуство. Със сигурност, концертът изсече своите букви в музикалната история.
За нас остават уроците: че можеш да летиш и на 80 г., че не трябва да спираш да обичаш семейството и най-близките си, че трябва да практикуваш със сърцето си професията, че не бива да отлагаш сбъдването на мечтите си. Не отлагайте личния си триумф за някога !
Благодаря на Радиосимфониците за чудесното преживяване !
На Монсерат го казах лично !
ЗАЩО НИКОГА НЯМА ДА СИ КУПЯ НЕЩО НА ИЗПЛ...
Американски военен експерт: Целият свят ...
ПРЕЗИДЕНТСКИТЕ ИЗБОРИ В СЛОВАКИЯ
Американски военен експерт: Целият свят ...
ПРЕЗИДЕНТСКИТЕ ИЗБОРИ В СЛОВАКИЯ
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 677