Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.09 21:58 - LIDL ИЗТРИ КРЪСТОВЕТЕ НА САНТОРИНИ, А ПОСЛЕ СЕ ИЗВИНИ
Автор: ivanvarbanovtv Категория: Новини   
Прочетен: 274 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 03.09 21:59



image

Иван Върбанов | 1 септември 2017 г. | Атина, Гърция |  

Търговската верига „Lidl“ е изтрила кръстовете от църквите на Санторини -  част от визията на опаковки на продукти, продавани в различни страни в рамките на промоцията „Гръцка седмица“. Премахването на религиозните символи бе мотивирано от компанията като: „зачитане на мултикултурализма, поради което  този принцип бил демонстриран чрез обработването на визията на опаковките“.

Според официално изявление на Lidl, намерението било да бъде шокирана публиката. „Избягваме използването на религиозни символи в нашите пакети, за да поддържаме неутрално отношение към всички религии и ако това се разбира по друг начин, тогава се извиняваме на онези, които са шокирани", обяви говорителят на компанията.   Клиенти на търговската верига в цяла Европа реагираха остро като недоумяват защо се е стигнало до това църквите на Санторини, без кръстове, да илюстрират продукти като кисело мляко, фъстъци, мусака?   

Чешкият министър нa земеделието Мариан Юречка призова за бойкот на "гръцката седмица" в Lidl.  Междувременно чешкият клон на Lidl поднесе публично извинение към потребителите. Това направи и българския клон на компанията, като уточни, че екипът на Lidl България не е участвал в създаването на въпросните дизайни. Конкретните опаковки се разработват от международен екип и са унифицирани за всички държави, в които веригата оперира. „Напълно сме съгласни, че дори в глобалния свят е наложително международните компании да отчитат и уважават всички аспекти на културни, религиозни и други възприятия на потребителите“, заявяват от българското представителство на веригата супермаркети.   

Специалисти по маркетинг отбелязват, че ако всички недоволни клиенти на Lidl спрат да пазаруват в знак на протест в магазините им, то финансовите загуби и щети ще бъдат катастрофично големи. Маркетинговият гаф със сигурност ще мултиплицира спад на оборотите и търговските трендове, като доверието в бранда ще трябва да бъде компенсирано с години.



Гласувай:
3
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 746752
Постинги: 268
Коментари: 363
Гласове: 222
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930