Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. planinitenabulgaria
6. varg1
7. leonleonovpom2
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
2. radostinalassa
3. wonder
4. kvg55
5. planinitenabulgaria
6. varg1
7. leonleonovpom2
8. sparotok
9. mt46
10. deathmetalverses
11. getmans1
12. hadjito
13. samvoin
14. tili
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. radostinalassa
3. vesonai
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Постинг
05.10.2018 15:13 -
ОТ 9 ОКТОМВРИ РОМЕО И ЖУЛИЕТА ОЖИВЯВАТ НА СЦЕНАТА НА НАТФИЗ !
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 600 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 09.10.2018 16:24
Прочетен: 600 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 09.10.2018 16:24
София, 04.10.2018 г. | Най-великата любовна история на всички времена, създадена преди повече от 420 години от гениалния Уилям Шекспир - „Ромео и Жулиета”, ще оживее на Камерна сцена 47 в НАТФИЗ „Кр. Сарафов”. Студентите - III курс от класа на доц. д-р Пенко Господинов, ще представят заглавието премиерно на 9-и октомври от 19:30, а така също канят публиката и на спектаклите си на 16-и и 24-ти октомври.
Режисьорското решение ще изненада изключително приятно публиката. Можем само деликатно да загатнем, че е избран похвата на „театъра на представянето”, при който актьорите - хем се сливат с персонажите си, хем се дистанцират от тях, за да могат да коментират и дори да иронизират сюжета или героите.
Нетрадиционен, оправдан и оригинален е и замисълът по време на целия спектакъл, независимо от сцените и развитието, на сцената да бъдат всички актьори.
Темата за вечната, но невъзможна любовта и трагичната смърт е разработена в два основни ракурса: игрови - с комедиен акцент, противопоставен на силния и ярък драматизъм.
Задачите пред актьорите са разпределени и поставени умело, така че всеки да получи своята запазена територия и да бъде равнопоставено във фокуса на прожекторите.
Дни преди премиерното представление художественият ръководител на класа и режисьор на спектакъла – доц. д-р Пенко Господинов, бе любезен да даде блиц интервю, за да повдигне още малко завесата, преди самото начало.
ПЕНКО ГОСПОДИНОВ: „РАДВАМ СЕ, ЧЕ СТУДЕНТИТЕ ОТ МОЯ КЛАС СА ТОЛКОВА ТАЛАНТЛИВИ И ВСЕОТДАЙНИ!"
- Доцент Господинов, благодарим Ви за отделеното време и възможността да Ви зададем няколко въпроса в навечерието на премиерата на класа Ви. Защо избрахте точно „Ромео и Жулиета”?
- Спрях се на това заглавие, поради две основни причини: първата - чисто практическа е, че творбата на Шекспир позволява на студентите да бъдат поставени сериозни и трудни актьорски задачи, които, ако отсъстват - биха ги ощетили, а ако бъдат изпълнени успешно – ще разкрият потенциала и творческите заложби на всеки от тях. За актьора са важни сценичните предизвикателства, защото само така той израства. Втората причина е безспорно присъствието на темата за любовта. Тема, която вълнува хората във всички възрасти – и млади, и по-възрастни. Тема, която дава възможност за максимално и пълно сливане на актьора с текста. Има и една трета, скрита цел - тя е в това, че Шекспир е доста сложен, високо поетичен автор, труден за постигане като сценичен живот и изисква пълно отдаване всеки път.
- Каква е режисьорската концепция и ключ към спектакъла?
- Погледнали сме на текста на Уилям Шекспир по един неочакван начин. Вярно е, че „Ромео и Жулиета” е една от най-играните пиеси в световен мащаб, ако въобще има такава статистика. Със сигурност може да кажем, че Шекспир е най-поставяния драматург. В нашето представление сме се опитали да представим сюжета в един по-игрови и краен план, от гледна точка на развитието на драматургията., което в последна сметка е изискване на жанра, който бих определил като ДАРК КАБАРЕ. Следвайки драматическата поетическа структура, е логично развитието към трагическото, особено след смъртта на Меркуцио – този енигматичен, почти метафизичен персонаж, когато всичко започва да става много по-трагически наситено, много по-тъмно и подвластно на необратима сила и да се движи към така известния финал.
- Как, според Вас, гледат на вечната история на "Ромео и Жулиета" днешните младежи, които са повече в киберпространството, живеят в матрицата и се изразяват в новия дигитален свят? Тази история близка ли е до тяхното светоусещане?
-Независимо къде и как човек си прекарва времето, как и къде живее, душата иска своето. Когато човек е млад, то нейният глас и пориви са особено силни и настоятелни . Жаждата - човек да обича и да бъде обичан, е изключително силна. Тази жажда не приключва никога и не се утолява. Мисля, че днешните млади хора са същите като нас, няма нещо по-специфично или по-различно и характерно спрямо човека въобще.
- Какво очаквате като постижения от студентите си през този етап на обучение и какво е онова, което е най-важното да научат за актьорската професия?
- Очаквам - на първо място, абсолютна всеотдайност: по отношение на работата в представлението, по отношение на партньорството, по отношение на дисциплината - спрямо физическата, вокална и артикулационна подготовка. Аз твърдя, че студентите от моя клас са много добре подготвени. По време на обучението си в Академията те имат много интензивни дни, с голямо натоварване. Като техен художествен ръководител следя отблизо заниманията и развитието им по всички изучавани предмети с интерес. Разбрал съм се с преподавателите от екипа, който ръководя, че изискванията към студентите ще бъдат изключително завишени. Радвам се, че моите възпитаници приеха и сами интегрираха тези очаквания и изисквания към самите себе си. Радостно е, че се справят с една изключително сложна материя. В спектакъла „Ромео и Жулиета” те пеят, танцуват, присъстват на сцената през цялото време, което изисква фокус на вниманието през цялото време, без почивки и много по-засилена концентрация. Опитвам се да ги науча на едно много по-модерно актьорско присъствие на сцената, което да позволява на актьора да съпреживява ролята и в същото време да може бързо да се дистанцира, да изключи, за да може да я прокоментира.
- Екипът ни желае „На добър час!” и „Успех!” на спектакъла, на Вас и на студентите от класа Ви!
- Очакваме с нетърпение първата си публиката в Камерна сцена на Театър НАТФИЗ на 9-и, 16-и и 24-и октомври!
Със сигурност се задава едно интересно представление, което можем дори да озаглавим като очакване така: „Ромео и Жулиета от бъдещето!” Любопитно ще бъде да видим как най-новото поколение актьори, които се готвят да нахлуят на територията на българския театър и кино ще пречупят през своята индивидуалност, емоционалност и талант драматургията на Шекспир. Със сигурност ще им стискаме палци, защото знаем, че макар деца от епохата на новия дигитален свят, сърфиращи в безграничното измерение на виртуалната матрица, всеки един от тях е научил най-важното: Да бъде любопитен към същината на човешката душа. Защото, само стойностното преминава отвъд време, пространство и измерения. А Ромео и Жулиета ще ги има и след нас във вечността!
Да усетиш и чуеш сърцето си; да последваш вътрешния си глас; да дръзнеш да твориш в реалността мечтите си, летейки на крилете на изкуството, напук на материалните вериги на днешното трудно и сложно време - е избор и изпитание, които заслужават респект и адмирации! Заедно със следата, която (ще) се опитва да остави всеки един. В името на Светлината и Любовта. Както ни завеща Уилям Шекспир. Помните, нали?!
... На дрязгите ви дойде мирен край, но в облаци е идващият ден, защото досега светът не знай любов по-чиста и съдба по-клета от тези на Ромео и Жулиета!…
РОМЕО И ЖУЛИЕТА
от Уилям Шекспир
превод Валери Петров
постановка доц. д-р Пенко Господинов
асистент-режисьор д-р Мирослава Гоговска
сценография и костюми Габриела Кърджилова (IV курс „Сценография“)
пластика ас. Весела Хаджиниколова
Участват студентите от III курс „Актьорство за драматичен театър“
от класа на доц. д-р Пенко Господинов:
Александра Майдавска, Анна Янева, Атанас Петков, Богдан Бухалов, Васил Илиев, Владинелла Кацарска,
Георги Караиванов, Димитър Сулев,Ели Колева, Илияна Гекова,
Йоанна-Изабелла Върбанова, Кристиян Негалов, Мартина Троанска, Миглена Везирова,
Неделин Найденов, Николай Николаев, Стефан Кондров и Тодор Тодоров
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 677