Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.11.2018 23:05 - КАЗУСЪТ МИ С ОБУВКИ С ДЕФЕКТ ОТ ТЕНДЕНЦ
Автор: ivanvarbanovtv Категория: Новини   
Прочетен: 1816 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 13.06.2021 08:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image

КУПУВАШ ОБУВКИ С ДЕФЕКТ ОТ Т€НДЕНС И ... ЧАКАШ!

>София, 28 ноември | ПОБЕДА! КАЗУСЪТ "ТЕНДЕНЦ" ПРИКЛЮЧИ ДНЕС - 28 НОЕМВРИ. На 27-мия ден от покупката на дефектните обувки, на 24-тия ден от първата рекламация, ПАРИТЕ НИ БЯХА ВЪЗСТАНОВЕНИ! Автор на казуса: Тенднец, фирмата - търговец "СТАР АЛИАНС" ЕООД. Благодарим за причиненото неудобство! >

ПРОЧЕТЕТЕ ЦЯЛАТА ИСТОРИЯ :

Иван Върбанов

(една история, разказана от първо лице)

На вниманието на Комисията за защита на потребителите, Комисията за защита на конкуренцията, Активни потребители, Българската асоциация на потребителите, НАП.

Купуваш обувки Т€нденс от магазина в The Mall.  Оказва се, че имат дефект. И после ... гониш Михаля!

Така накратко може да се опише историята, която преживяваме от първо лице.

На 1 ноември т.г. решихме да подарим на нашата дъщеря зимни дамски обувки. Закупихме чифт на стойност 110 лв. На другия ден, по време на експлоатацията им, тя установява, че обувките убиват изключително много. Причината - твърдата подпора на петата към глезена. Детайлът направо се врязва в крака през кожата.

image

Същия ден се връщаме в магазина, намиращ се на приземния етаж на мола, за да ги рекламираме. Взимат ги, за да ги предоставят на производителя в гр. Пещера. И казват, че до седмица всичко ще бъде отстранено. След определените за изчакване дни се връщаме в магазина, но при проба се оказва, че дефектът е отстранен (чрез изчукване) само на едната обувка. Отново рекламация и отново следва нов срок за чакане.

image

Така до днес - 22 ноември. Когато отново сме на визитация в най-любимия ни вече магазин за обувки в София, за да си вземем заплатената преди 21 дни стока. Затаяваме дъх в очакване, но следва разочарование. Дефектът не е оправен.

Констатацията - оформянето на Протокол за споразумение № 181/21.11.2018 г., за рекламация вх.№ 181/ 4.11.2018 г., която регламентира възстановяване на заплатената сума - търговецът е посочил "С ПОС", а потребителят посочва "Сумата да бъде заплатена в кеш", е съставен от служителката Камелия Кръстанова, която се представя пред нас като управител на магазина. Само за сравнение, в Търговския регистър като управител на фирмата, която издава фискалния бон - "Стар Алианс" ЕООД, е посочен друг човек - Николай Тодоров. Седалището на фирмата е София, ул. Владайска река № 8, ЕИК-то е същото: 131256988, само дето в печата до името на фирмата е посочен The Mall. Друга фирма, подразделение на основната или негов клон и как това е оформено като статут - пред НАП, чисто документално и юридически - не става ясно.

Провеждаме и телефонен разговор с Главната счетоводителка, с която ни свърза управителката и я представя като г-жа Татяна Иванова. Последното ни обяснява, че ще изпълни на другия ден сторниране и ще върне парите към нашата сметка, посочена във фискалния бон на операцията - плащането на обувките, станало на 1 ноември 2018 г. Камелия Кръстанова оформя документ - "Касова бележка" под № 9 от 22.11.2018 г., в която посочва и часа 19:19 часа.

И протоколът за споразумение при прeдявената рекламация, и Приемно-предавателният протокол за предявена рекламация обаче са съставени без печат на фирмата. Да допълним, че при второто рекламиране, станало седем дни след първото, протокол не е направен.

Ситуацията става изключително неприятна. Защото обувките, които не могат да бъдат ползвани, са подарък за рожден ден.
Бяха..., а междувременно той мина!

Следват въпроси и отговори.
И поредица от опити за манипулация за подмяна с други обувки, ако си изберем.
Идва и обещанието за връщането на парите.
Но, това ставало само по банков път. Разбира се, управителката на смяната побърза да уточни, че не знае сроковете.
Затова ни предложи разговор с Главната счетоводителка на фирмата.

ВЪПРОСИТЕ, КОИТО НИЕ ЗАДАВАМЕ:

1. Защо никой не предложи чифтът да бъде заменен своевременно с нов, изправен?
2. Защо никой не предложи да бъде направена замяна в друг магазин, обслужващи марката?
3. Защо на потребителя се предлага да подпише Протокол за споразумение, в който се предпоставя текст, че парите ще бъдат върнати само по банков път?
4. Защо въпросният Протокол не се заверява с печата на фирмата и подписа на лицето, което в момента удостоверява акта на рекламация?
5. Защо е направен само един приемно-предавателен протокол, под № 181, от 4.11.2018 г., като рекламаците са два пъти през 7 дни? Приемно-предавателния протокол също е без идентификацията - печат, на фирмата?
6. Как така ден след закупуването следва "ремонт"?!

image

Да добавим само, че преди месец бяхме закупили дамски маратонки, които в основата, по канта, бяха опасани със светлоотразителна сребриста лента. Разбира се, че тя се отлепи веднага, а когато съпругата ми е отишла за съдействие в магазина - там просто са откъснали лентичката с думите: "Така е по-добре. А и лепилото няма да хване?!"

От всичко разказано до тук следват риторичните въпроси:
Как са спазени правата на потребителите? Какво е качеството на стоките, които се предлагат? Защо не се заменят веднага при установяване на дефект или рекламация, а клиентът е принуден да съжителства с дефектният чифт доживотно.

image

Така излиза, че плащаш, за да си купиш дефектни обувки. А после ... каквото сабя покаже?!

На финала на нашата история, ни бе вменено, че сумата ще бъдела сторнирана по банков път.
Да сме си гледали банковата карта, защото там щяла да се появи сумата от 110 лева, сторнирана, в следващите дни, но от датата на заплащането - 1 ноември.

Ако не бяхме го преживели лично, щяхме да кажем, че това не може да е реална история.
Но, уви - е !!!

image

Сега очакваме реакцията на магазина. И разбира се, че ще информираме КЗП и КЗК.
Ама, че търговия. Как беше - алъш-вериш?
А вие, внимавайте къде и от кого купувате!
Особено промоции, и особено преди Коледа.

>Към 27.11.2018 г. все още сумата не ни е възстановена - нито в брой, нито по банков път. Протоколи - за рекламация и документи за сторниране са издадени от фирмата "СТАР АЛИАНС" ЕООД.
Резултат - няма !

> 28.11.2018 г. - ПАРИТЕ БЯХА ВЪЗСТАНОВЕНИ ПО БАНКОВ ПЪТ!
/ ... на 27-мия ден от покупката на дефектните обувки, на 24-тия ден от първата рекламация ... /






Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 2529505
Постинги: 965
Коментари: 364
Гласове: 673
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031