Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. zaw12929
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. zaw12929
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. bojil
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. getmans1
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. getmans1
Постинг
28.12.2018 22:25 -
ИВАН ВЪРБАНОВ: ЗАКОНЪТ ЗА РАДИО И ТЕЛЕВИЗИЯ НАЛИ НЕ Е В КОЛЕДНА ВАКАНЦИЯ?
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 641 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 14.01.2019 17:56
Прочетен: 641 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 14.01.2019 17:56
ЗАКОНЪТ ЗА РАДИО И ТЕЛЕВИЗИЯ НАЛИ НЕ Е В КОЛЕДНА ВАКАНЦИЯ?
Иван Върбанов
На никого ли не му прави впечатление, че в ефира на една от националните телевизии (няма да върша работата на СЕМ) драстично се прави нарушение, което (ОК, не е буквално описано като норма в Закона за радио и телевизия) е доста видимо и противоречи на кино- и тв- драматургичните правила.
Върви филм и изведнъж като следващ кадър се "лепи"/монтира кадър от друго произведение - автореклама на продукция на телевизията. Така у зрителя се създава впечатление, че продължава да гледа основното произведение до момента в който не получава информацията, че в даден час и ден може да гледа нещо съвсем друго. Пълно объркване!!! И чак след всичко това следва спот "Реклама", рекламен блок и нов каш "Реклама", който трябва да затвори търговската комуникация и да ни върне към филма. Тръгват автореклами - на "Новините, на следващото предаване в програмата, честитка "Весели празници" и без никакъв обозначителен каш "Филм" например или "Кинопремиера" например, отново влизаме директно във филма, който вече зрителят е забравил дори как се казва?!
Законът за радио и телевизия ясно казва в чл. 76, ал.2: "Доставчиците на медийни услуги се задължават да спазват нормите на Етичния кодекс на българските медии, разработен от Фондация "Национален съвет за журналистическа етика", и Националните етични правила за реклама и търговска комуникация, разработени от Сдружение "Национален съвет за саморегулация".
Всички рекламни форми, в това число и авторекламите, трябва да са ясно обозначени и сигнализирани. И не само, защото така изисква законът и правилата. Но и като израз на уважение към зрителите, които трябва да се настроят за възприемане на друго съдържание и да са наясно, че това не е част от основния продукт, който гледат.
Авторекламните форми би трябвало да се монтират и излъчват с кашове в началото и в края или в рамките на рекламен блок. Изключение от това правило правят нестандартните авторекламни форми, които се интегрират директно в съдържанието на съответните телевизионни продукции по време на излъчването им в ефир, тийзър
спотовете, както и някои от имидж клиповете, съобразно посланията и графичната стилистика, които носят.
Авторекламните форми за представяне на телевизионните продукции от програмите би трябвало да имат регламентиран стандарт като времетраене, форма и съдържание според етапа на излъчване на продукцията.
По принцип има политика, принципи и технология за (авто)рекламите. Но, каква е тя в този тв канал и защо така я карат колегите?
Явно, между редовете на ЗРТ може да се лавира по всякакъв начин. Но, нали Законът не е в Коледна ваканция? Или бъркам?
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 677