Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2019 01:26 - Из дебрите на българското здравеопазване - част 3 - ВНИМАВАЙТЕ С ВАУЧЕРИТЕ ЗА МЕДИЦИНСКИ УСЛУГИ
Автор: ivanvarbanovtv Категория: Новини   
Прочетен: 571 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 24.04.2019 21:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Сега ще разкажа за преживяванията ми в един столичен луксозен медицински център, който посетих в столичния квартал Младост 1.

Съпругата ми бе закупила ваучер, за да направим изследвания. Услугата е точно описана в пакет.

Пристигам сутринта. Влизам в луксозна рецепция, където работят поне 5 момичета, които поемат клиентите по различните пътеки. Показвам ваучера, казвам, че нося със себе си и проба. "Няма ток", ми отговарят в хор момичетата и допълват "Елате към обяд".

Възразих, доколкото съм отделил време за тази дейност сега, а и носех проба, която можеха да ми я вземат. Дори и да нямат компютри, лаборантките можеха да приемат, да описват с моливи и етикети, а след това да картотекират в компютърната система, за да пестят времето на своите клиенти.

Поспорих с момичетата, докато изневиделица се появи жена от персонала - контактна, учтива, оправна някак си, с желание да разреши казуса.

Отведе ме в тоалетната, в близост до лабораторията, и ме насърчи да дам проба. Даде указания на лаборантките да направят опис и да регистрират данните ми и с учтив глас ме помоли след 72 часа да се явя за резултатите.

Така и направих.

Пристигам отново. Оправната служителка ме чака и някак от стълбите в предверието, пред очите на рецепционистките, на висок глас хвърля възгласите: "Да кажете на жена Ви, че този ваучер не е за тук. Не е за нашият медицински център. То там пише друг адрес. И не трябваше да Ви правим всички изследвания, но ние направихме част от тях".

Леко се смутих, но вътрешно знаех, че никой от нас не би си позволил самодейна волност - нито аз, нито съпругата ми.

"Добре", казах. "Дайте да погледнем този ваучер. "Няма го", ми отговори превъзбудено жената, която в последствие се оказа, че е от мениджмънта на медицинския център.

"Тогава, аз ще помоля съпругата ми да го изпрати наново", отвърнах. И това видях, че смути персонала. Явно считаха, че са прибрали оригинала и нищо вече не може да бъде проследено.

Е да, ама не, както казваше знаменития Бучаров.
Съпругата ми изпрати копие на ваучера.

И що да видим: ТАМ ЯСНО СИ БЕШЕ НАПИСАНО ИМЕТО НА ТОЗИ МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР. Всичко беше наред - същото име, точната процедура и изследвания, за които бях дошъл.

Минаха секунди. Извинение не последва. Оперативната жена се направи, че нищо не се е случило. С великодушен глас отсече: "Еми това е. Всичко е наред. Няма нужда нищо да доплащате, то за един - два лева не си заслужава. Всичко е за наша сметка."

"Ама как", отвърнах, "Моля ви. Та аз искам от Вас да сте коректни, но първо аз трябва да покажа, че съм такъв. Ще си платя всичко до последната стотинка. Радвам се, че се разбира сега, че няма никаква грешка. А и нищо не искам освен онова, което е посочено да бъде извършено като медицинска услуга и изследване от Вас по този ваучер".

Извадих банковата си карта и направих превод на сумата за доплащане.

Изведнъж момичето на рецепцията се оживи. Приближи се до нас и каза, почти с нотка на упрек в гласа си, към жената до мен: "Но ние не сме изпълнили всичко по този ваучер. Има да се правят още изследвания!".

Това не бе прието добре от съпровождащата ме представителка на медицинския център в Младост 1, с име на жена и пчелен сладък продукт. Тя направи някаква гримаса, отново взе копието на моя ваучер и се шмугна по коридорите.

Появи се след 5-10 минути, а и рецепционистката и аз вече бяхме започнали да я търсим. Невротично ме отведе от някаква врата и каза да чакам. Бях пред вратата на лабораторията. Извършиха манипулациите.

Залепиха ми лепенка и памук и ме помолиха да се оттегля, защото и други хора чакали, а времето било малко.

Получих картонче с парола и номер, за да проверя онлайн резултатите.

Ескортираха ме до изхода, за да се успокоят, че излизам от центъра.

Нито някой ми поднесе извинения за всичко описано по-горе, нито понечи дори да обясни нещо по всички недоразумения до тук.

Аз зная, че повече там няма да стъпя. Но колко ли ще са другите хора, които ще попаднат в ръцете на тези здравни бизнесмени?

Приятели, внимавайте. Помнете, че сме в България. А онова, което гледате в здравните сериали е самата реалност, но някъде другаде, в белите държави.

Тук, в България, всичко е съвсем друго. Бъдете нащрек и си отваряйте очите и ушите на четири.

Времето е пари! ДА! Но, в България и здравеопазването се оказва доходоносен бизнес. Безкомпромисен.

На онези, самозабравилите се, бих искал да напомня: Грях е да пристъпваш Хипократовата клетва. Не всичко е пари, приятели! Не всичко! И много внимавайте.

Не знаете кой ще е следващият Ви клиент ...та дори и под прикритие!

.....

Из дебрите на българското здравеопазване:

Част 1 - http://ivanvarbanovtv.blog.bg/novini/2019/04/03/iz-debrite-na-bylgarskoto-zdraveopazvane.1651742

Част 2 - http://ivanvarbanovtv.blog.bg/novini/2019/04/24/iz-debrite-na-bylgarskoto-zdraveopazvane-chast-2.1654378

Част 3 - http://ivanvarbanovtv.blog.bg/novini/2019/04/24/iz-debrite-na-bylgarskoto-zdraveopazvane-chast-3-v-medicinsk.1654382




Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 2529749
Постинги: 965
Коментари: 364
Гласове: 673
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031