Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. dobrota
8. vidima
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Постинг
09.12.2019 16:25 -
РАЗТЪРСВАЩАТА ИСТОРИЯ НА „КЛЕТНИЦИТЕ“ ОТ 6 ДЕКЕМВРИ В СОФИЙСКАТА ОПЕРА
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 350 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 09.12.2019 16:26
Прочетен: 350 Коментари: 0 Гласове:
0
Последна промяна: 09.12.2019 16:26
5-ти декември 2019 г.
Автор: Иван Върбанов
Разтърсващата история на „Клетниците“, създадена от Виктор Юго и доразвита с музиката на Шьомберг, ще бъде представена на сцената на Софийската опера от 6-ти декември.
Подготовката за зрелищната мегапродукция започва преди повече от година с кастинг на артистите, които трябва да са певци от класа, но уникални и специфични. Търсят се гласове със съвременно поп звучене, но не и традиционно школувани оперни певци. Солистите в мюзикъла трябва да играят – на първо място, а с гласовете си да рисуват релефно чувства, емоции, да пресъздават състояния и характери. На българския пазар изборът от точно такива артисти – интерпретатори, в тази музикална ниша, не е особено голям.
И все пак, тежестта и очакванията за успеха на българския сценичен вариант пада върху доказалите се вече във „Фантомът“ и „Мамма Миа“ - Весела Делчева, Влади Михайлов, Николай Сотиров, Деница Шопова, а към тях се добавя и участието на родната звезда Орлин Павлов, който се реализира и се наложи изключително успешно с музикалните си проекти на поп сцената и в киното. В екипа идват и солистите от Музикалния театър – Боби Спиров и Румен Григоров, нашумелият финалист от тв формата „България търси таланти“ Вениамин Димитров и още ярки актьори и изпълнители.
Музикалната подготовка е поверена на Светльо Лазаров, който бе диригент на „Мамма Миа“ и започна работата по извайване на музикалните образи от септември – ден след края на лятното турне на творбата с хитовете на АББА.
В най-голяма степен трудността на задачата по създаването на представлението произтича от изискването за живото пеене на артисти, които да могат да се изразят на езика на музиката и да бъдат подготвени на висота за натоварването и сложността на драматургията и партитурата. А тя задава трудни за пеене музикални арии, номера и ансамбли, изисква усет и прецизност - в пъти повече от изпълнения по време на редови поп или рок концерт, натоварва гласовия апарат по нов начин, поставя препятствия пред музикалността и дори пред паметта на изпълнителя да следва компонентите на тази поп-опера.
Диригент на мюзикъла ще бъде маестро Игор Богданов, който до скоро бе в състава на Музикалния театър, но прие поканата на директора на Операта – акад. Карталов, и започна активна работа като музикален ръководител на редица спектакли, ангажимент, който разгръща в пълен обем творческия капацитет и потенциала на таланта му.
Какъв ще бъде отгласът от сценичното пресъздаване на този вълнуващ и вечен сюжет на сцената на Софийската опера под режисурата на акад. Пламен Карталов, дали ще се запечати в съзнанието на публиката „Химнът на смъртта“, как ще бъдат аплодирани барикадите на една обречена революция, дали спектакълът ще успее да докосне и разтърси публиката до степен на лична трансформация от видяното – предстои да видим.
И най-важният въпрос: Дали и в каква степен публиката ще даде своята благословия и положителен вот, дали ще засвидетелства одобрението си, за поетия нов курс от първия ни оперен театър – да отвори вратите на храма на българското оперно и балетно изкуство за нови търсения, посоки и жанрове, курс, който руши табута и стени, за да допусне съвсем нова публика в залата?
Отговорът ще проличи от нивата и от ръста на продажбата на билети. И, надявам се, от позитивните резултати в бокс-офиса на Софийската опера и балет.
А дали мениджмънтът ще посегне към рок-концерти и класически оперети на сцената на Операта? Предизвикателства, които биха могли да бъдат желани от публиката и пазара. И които биха могли да превърнат Софийската опера и балет в национален академичен театър за всички музикално-сценични жанрове, които се срещат на музикалната арена.
Софийската опера и балет - пазител на стандартите и традицията и авангарден носител на новите тенденции, е най-високата музикална сцена в България, институция с международна слава.
Екипът ни желае „На добър час!“ на „Клетниците“.
Автор: Иван Върбанов
Разтърсващата история на „Клетниците“, създадена от Виктор Юго и доразвита с музиката на Шьомберг, ще бъде представена на сцената на Софийската опера от 6-ти декември.
Подготовката за зрелищната мегапродукция започва преди повече от година с кастинг на артистите, които трябва да са певци от класа, но уникални и специфични. Търсят се гласове със съвременно поп звучене, но не и традиционно школувани оперни певци. Солистите в мюзикъла трябва да играят – на първо място, а с гласовете си да рисуват релефно чувства, емоции, да пресъздават състояния и характери. На българския пазар изборът от точно такива артисти – интерпретатори, в тази музикална ниша, не е особено голям.
И все пак, тежестта и очакванията за успеха на българския сценичен вариант пада върху доказалите се вече във „Фантомът“ и „Мамма Миа“ - Весела Делчева, Влади Михайлов, Николай Сотиров, Деница Шопова, а към тях се добавя и участието на родната звезда Орлин Павлов, който се реализира и се наложи изключително успешно с музикалните си проекти на поп сцената и в киното. В екипа идват и солистите от Музикалния театър – Боби Спиров и Румен Григоров, нашумелият финалист от тв формата „България търси таланти“ Вениамин Димитров и още ярки актьори и изпълнители.
Музикалната подготовка е поверена на Светльо Лазаров, който бе диригент на „Мамма Миа“ и започна работата по извайване на музикалните образи от септември – ден след края на лятното турне на творбата с хитовете на АББА.
В най-голяма степен трудността на задачата по създаването на представлението произтича от изискването за живото пеене на артисти, които да могат да се изразят на езика на музиката и да бъдат подготвени на висота за натоварването и сложността на драматургията и партитурата. А тя задава трудни за пеене музикални арии, номера и ансамбли, изисква усет и прецизност - в пъти повече от изпълнения по време на редови поп или рок концерт, натоварва гласовия апарат по нов начин, поставя препятствия пред музикалността и дори пред паметта на изпълнителя да следва компонентите на тази поп-опера.
Диригент на мюзикъла ще бъде маестро Игор Богданов, който до скоро бе в състава на Музикалния театър, но прие поканата на директора на Операта – акад. Карталов, и започна активна работа като музикален ръководител на редица спектакли, ангажимент, който разгръща в пълен обем творческия капацитет и потенциала на таланта му.
Какъв ще бъде отгласът от сценичното пресъздаване на този вълнуващ и вечен сюжет на сцената на Софийската опера под режисурата на акад. Пламен Карталов, дали ще се запечати в съзнанието на публиката „Химнът на смъртта“, как ще бъдат аплодирани барикадите на една обречена революция, дали спектакълът ще успее да докосне и разтърси публиката до степен на лична трансформация от видяното – предстои да видим.
И най-важният въпрос: Дали и в каква степен публиката ще даде своята благословия и положителен вот, дали ще засвидетелства одобрението си, за поетия нов курс от първия ни оперен театър – да отвори вратите на храма на българското оперно и балетно изкуство за нови търсения, посоки и жанрове, курс, който руши табута и стени, за да допусне съвсем нова публика в залата?
Отговорът ще проличи от нивата и от ръста на продажбата на билети. И, надявам се, от позитивните резултати в бокс-офиса на Софийската опера и балет.
А дали мениджмънтът ще посегне към рок-концерти и класически оперети на сцената на Операта? Предизвикателства, които биха могли да бъдат желани от публиката и пазара. И които биха могли да превърнат Софийската опера и балет в национален академичен театър за всички музикално-сценични жанрове, които се срещат на музикалната арена.
Софийската опера и балет - пазител на стандартите и традицията и авангарден носител на новите тенденции, е най-високата музикална сцена в България, институция с международна слава.
Екипът ни желае „На добър час!“ на „Клетниците“.
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 677