2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela
Прочетен: 1462 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 21.04.2013 21:50
ДУЗИНА И ПОЛОВИНА КАНДИДАТИ ЗА ПОСТА ГЕНДИР НА БНР
Иван Върбанов
Цели 17 заявки за поста гендир на Българското национално радио /БНР/ бяха депозирани в Съвета за електронни медии /СЕМ/. Очакванията бяха за много повече, но някои кандидати сами обявиха оттеглянето си, а други го направиха, поради действието на различни по рода си обстоятелства.
..Много са – възкликна някои, други сдържано вдигаха рамене и цъкаха с език ….
През последните седмици, стратези и вещи аналитици чертаеха профила на кандидатите и Победителя. Днес, лобитата и фракциите са ясно позиционирани, а обявяването на имената предизвика усмивки, учудване, респект или серия от възклицания на успокоение, гняв или надежда!
Приятели ме спират по улицата и с явно недоумение ме питат : ама защо е тази смяна, няма ли сегашния шеф да остане? Не – отговарям - такъв е законът! Има мандат и точно определени срокове! Хм – чудят се приятелите ми – но, нали мениджърската политика е била успешна през последните години. Чуваме за приходи, финансова стабилност въпреки рестрикциите на субсидията, разрастване и пуск на нови програми, дигитализация и т.н. – Това е положението! Ще има смяна на караула, чакаме нов шеф, нова политика, нови хоризонти, ново начало – отсичам нервно!
Замислям се…Факт е, че в последните месеци се изговориха и изписаха много версии, лансираха се поредица от тези, полемизира се до персонални сблъсъци в публичното пространство между експерти, журналисти, гилдия. И в съпоставянето на аргументи, никой не отрече, че моделът поражда въпроси:
1/как държавната субсидията определяна в исканите размери от изпълнителната власт влияе върху медията;
2/как политическата конюнктура се проектира върху ръководството на обществените медии и резонира върху функционирането им;
3/има ли приемственост и механизъм създаващ работещи модели и практики, които да съхранят в перспектива аритметичната прогресия на успеха на медията, и да способстват за създаването и лансирането през годините на успешни корпоративни кадри;
4/ трябва ли всичко да започва от нулата, на всеки три или шест години – в зависимост от началото или края на следващия мандат /сякаш поредното радио дежавю/;
5/какво прозира зад високия интерес от претенденти за шефския стол на БНР : порив на професионалисти - искащи да досъградят и пренесат традицията през десетилетията и да наложат в култ авторитета на медията и блясъка на бранда „БНР”, или нашествие на играчи - искащи всячески да приложат и задействат новаторски схеми и модели, спрямо координатната система в която самите те гравитират?
Питам се: какво ли би станало, ако единствено и само водени от логиката за определена цикличност и времеви периоди , собствениците на търговските медии решат да искат смяната на управляващия мениджмънт?
Знаете отговора - въпросът е немислим!
Важни са пазарните дялове, рейтнигите, финансовите резултати.
Тогава, защо този постулат действа за държавните медии?
Възможно ли е някога, да бъде въведена корпоративна логика в управлението им?
НЯКОГА?! НО, В ЧИИ ИНТЕРЕС БИ БИЛО ТОВА?
Знам! Затова написах, някога !
###