Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2013 21:07 - ДУЗИНА И ПОЛОВИНА КАНДИДАТИ ЗА ПОСТА ГЕНДИР НА БНР
Автор: ivanvarbanovtv Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1462 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 21.04.2013 21:50


ДУЗИНА  И ПОЛОВИНА КАНДИДАТИ ЗА  ПОСТА ГЕНДИР НА БНР

image

Иван Върбанов

 

Цели 17 заявки за поста гендир на Българското национално радио /БНР/ бяха депозирани в Съвета за електронни медии /СЕМ/.  Очакванията бяха за много повече, но някои кандидати сами обявиха оттеглянето си, а други го направиха, поради действието на различни по рода си обстоятелства.


..Много са – възкликна някои, други  сдържано вдигаха рамене и цъкаха с език ….

През последните седмици, стратези и вещи аналитици чертаеха профила на кандидатите и Победителя. Днес, лобитата и фракциите са ясно позиционирани, а обявяването на имената предизвика усмивки, учудване, респект или серия от  възклицания на успокоение, гняв  или надежда!

Приятели ме спират по улицата и с явно недоумение ме питат : ама защо е тази смяна, няма ли сегашния шеф да остане? Не – отговарям -  такъв е законът! Има мандат и точно определени срокове!  Хм – чудят се приятелите ми – но, нали мениджърската политика е била успешна през последните години. Чуваме за приходи, финансова стабилност въпреки рестрикциите на субсидията, разрастване и пуск на нови програми, дигитализация  и т.н. – Това е положението! Ще има смяна на караула, чакаме нов шеф, нова политика, нови хоризонти, ново начало – отсичам нервно!

 

 Замислям се…Факт е, че в последните месеци се изговориха и изписаха много версии, лансираха се поредица от тези, полемизира се до персонални сблъсъци в публичното пространство между експерти, журналисти, гилдия. И в съпоставянето на аргументи, никой не отрече, че моделът поражда въпроси:

1/как държавната субсидията определяна  в исканите размери от изпълнителната власт влияе върху медията;

2/как политическата конюнктура  се проектира върху ръководството на обществените медии и резонира върху функционирането им;

3/има ли приемственост и механизъм създаващ  работещи  модели и практики, които да съхранят в перспектива аритметичната прогресия на успеха на медията, и да способстват за създаването и лансирането през годините на успешни корпоративни кадри;

4/ трябва ли всичко да започва от нулата, на всеки три или шест години – в зависимост от началото или края на следващия мандат /сякаш поредното  радио дежавю/;


5/какво прозира зад високия интерес от претенденти за шефския стол на БНР : порив на професионалисти - искащи да досъградят и пренесат традицията през десетилетията и да наложат в култ авторитета на медията и блясъка на бранда „БНР”,  или нашествие на  играчи -  искащи  всячески  да приложат и задействат новаторски схеми и модели, спрямо координатната система в която самите те гравитират?

 
Питам се: какво ли би станало, ако единствено и само водени от логиката за определена цикличност и времеви периоди , собствениците на търговските медии решат да искат смяната на  управляващия мениджмънт?

Знаете отговора  - въпросът е немислим!
Важни са пазарните дялове, рейтнигите, финансовите резултати.

Тогава, защо този постулат действа за държавните медии?
Възможно ли е някога,  да бъде въведена корпоративна логика в управлението им?

НЯКОГА?!  НО, В ЧИИ ИНТЕРЕС БИ БИЛО ТОВА?

Знам! Затова написах, някога !


###



 

 

 




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 2530332
Постинги: 966
Коментари: 364
Гласове: 674
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031