Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.03.2019 03:44 - Тийнейджър размахва пистолет на ул. "Раковски", попада на журналист
Автор: ivanvarbanovtv Категория: Лични дневници   
Прочетен: 857 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 11.03.2019 00:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image

Автор: Иван Върбанов

София, 09-03-2019 г. | В следващите редове ще Ви разкажа едно екстремно преживяване от късната вечер. Часът - 23:05. Мястото: центъра на София, ул. "Раковски", на ъгъла с "Кристал".

Прибирах се от премиера, когато срещу мен се зададе група тинейджъри. Бяха екзалтирани, шумни. Спрях, за да говоря по телефона. Набрах и чаках в слушалката, когато момче от групата застана срещу мен и насочи в лицето ми пистолет.

Седеше срещу мен, гледаше ме право в очите с насочения пистолет и позираше, като във филм на Тарантино. Размахваше желязото в лицето ми.

Изстинах. За секунди осъзнах екстремността на ситуацията. Разбрах, че ако е истински пистолет, няма как да се противопоставя. Гледах го право в очите и телепатично се опитвах да разбера какво предстои.

Инстинктът в мен бе по-силен от всичко. Държах в ръката си само телефона. Затова реших, че трябва да запиша на видео случващото се. Независимо от края на ситуацията, който не можех да предвидя, поне да има картина от инцидента.

Натиснах "запис"...

След минути овладях ситуацията. После добре си поговорих с тях. Видяха бая зор и за да се измъкнат и оневинят скалъпиха версията, че решили да проверят дали съм слепец. Забелязали, че нося стик (с него снимам видеата) и решили, че това е бастун за незрящи. Трябвало да проверят и най-подходящия начин бил да проследят реакцията ми, като размахат пред лицето ми пистолет.

Не съм полицай, за да арестувам гамените.

Направи ми впечатление, че никой не спираше, за да съдейства. Човек седи втрещен срещу група улични нехранимайковци, които го заплашват с пистолет. И нито колите, нито пешеходците, нито таксиметровите шофьори реагираха. Всички подминаваха, сякаш се снима откъс от филм. Ама то, ако беше филм веднага щяха да се съберат тълпа кибици и зяпачи на сеира.

Запитах се: Коя ли ще е следващата жертва на тези хаймани? И какъв ли ще бъде залогът на набеза им - портфейл с пари, нещо друго по-ценно?

Преди дни видях, че общински полицаи бяха натоварени с нелеката и отговорна задача да глобяват велосипедисти, които карат по "Витошка". Абсолютно правилно! Но, днес си мисля, че полицейският ресурс би трябвало да бъде употребяван като че за по-смислени и приоритетни задачи - сигурността на гражданите, особено в тъмната част на нощта.

Прочетох коментари във Фейсбук, след като споделих преживяното. Хората коментираха, че се тревожат от тази безнаказаност, която подтиква все повече агресия, престъпност, посегателства да се случват в големия град. Други пък обсъждаха вида и марката на пистолета. Дали е газов или боен, истински или камуфлажен, има ли значение? Уверявам Ви, че когато вечер срещу Вас някой размаха пистолет, нож, бухалка или друг реквизит за насилие - става напечено.

Вярно е, че трябва да се внимава. Защото, срещу следващия малоумник, заплашващ сигурността на някого, може да застане законно притежаван пистолет и собственика му да гръмне наглия тип.

На групата хулигани днес не им провървя, защото попаднаха на мен.

Малшанс.

Но утре ..., кой ли ще е следващият обект на атака?




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 2555472
Постинги: 971
Коментари: 364
Гласове: 677
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930