Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.09.2012 23:28 - ДИАГНОЗА : Концентрация и монопол на медийния пазар?
Автор: ivanvarbanovtv Категория: Новини   
Прочетен: 1338 Коментари: 1 Гласове:
0



 ДИАГНОЗА : Концентрация и монопол на медийния пазар?

 

Иван Върбанов

 

Концентрация и монопол на медийния пазар. Все повече публикации и гласове на експерти от Стария континент поставят тази диагноза, визирайки родния БГ пейзаж,  съставляван от така търсеното изобилие от средства за масова информация.

 

Питам се: наистина ли, чак сега ли виждаме гореспоменатата тенденция? Кой допусна така да бъде структуриран пазарът?  Сценарно или логично  е това развитие на медийния сегмент у нас?


И ако първите стъпки на демократичните процеси бе маскирано с думите  - плурализъм, полезна конкуренция по направлението на зараждането и  разрастването  на все повече и повече  частни корпоративни медии, то днес вече регистрираме заплаха, безпокойство, притеснение от явните частни  интереси, провеждани  кристално и категорично през точно определени медии, регистрираме  абсолютния монопол на медийна група,  свидетели сме на “притискане” и “въздействия” върху собственици на издания....


Логично и ясно се очертават задаващите се процеси на трансформации - сливания, придобивания или дори концентрация на медии.  По поръчка - или не , заради конюнктурата  - или поради неумолимите  пазарни закони...


Не е нужно да си Нострадамус, за да прозреш, че се задават размествания -  фалити, поглъщания, заличавания, дори маскирани под оптимизма на  партньорства или крос мега проекти.

 

А защо никой не отчита и не  предвиди, силата на глобалната мрежа?
Никой от архитектите на медийните пирамиди не отчете силата и въздействието на  законите по които навлизаме в дигиталния свят, в който медията вече придобива нова сила, форма и измерения.  Та нали цифровата ера променя не само съдържанието, комуникацията, но и формата. И какво удовлетворение от факта, че вече не сечем поголовно боровите гори в защитените територии, а можем да се наслаждаваме и четем вестник през телефона си или да получаваме новините на мобилните си устройства, които носим в джоба си.

 

Потенциала на цифровата , в който Фейсбук  вече ще ни показва войните, ще предрешава избори, ще сваля диктаторски режими, ще разбива наркокартели.

 

Съвсем ясно осъзнаваме и се възползваме от силата на социалните мрежи, Ю ТУБ, Туитър, Фейсбук – новите световни медии,  глобалните информационни канали, на фона на които Ню Йорк Таймс или Гардиън вече изглеждат като регионални медии.

 

А защо трябваше да тревожим Нели Крус, заради нашата медийна концентрация?
Та това е немислимо, на фона на глобалната комуникация в четвъртото измерение. Питам се: дали традиционните медии, ще влязат в надпреварата и ще тичат в крак с реалния трафик на комуникацията?

 

Съвсем видима е опасността да бъдат създавани и позиционирани в полезрението на потребителите през традиционните медии ситуационни ПР сегменти, които се активират в условия на предизборна ситуация или други определени обстоятелства. Не се ли сещате – това е възкресението на мимикриращи журналисти, предавания, формати дори.  В името на рупорната пропаганда, в името на политически или корпоративни интереси.


Въпросът е , дали публиката умее  и ще съумее да различи тези манипулативни жанрови сценарии конфигурации?

 

На този фон, интернет комуникацията се превръща в  канал на катарзиса, на свободата и на истината. Защото в тази среда,  гласовете не могат да подменят измеренията на факти и истина, нали?

 

Днес, говорим за влошаваща се медийна свобода, коментираме я, тревожим се, търсим изход. Но това не е ли парадоскална лицемерна ситуация?


Свободата никога не може да се влоши! Самите ние можем да бъдем или не свободни – и в избора си дали да говорим, за кого да говорим, как да говорим, дали въобще да отваряме дума, дали да имаме и изразим позицията си?

И НЕКА НЕ СЕ ЛЪЖЕМ – САМИТЕ НИЕ (ЖУРНАЛИСТИТЕ), ЧРЕЗ ИЗБОРА СИ, ЧРЕЗ СИЛАТА СИ, ЧРЕЗ ВОЛЯТА СИ , ЗАДАВАМЕ И СЪСТАВЛЯВАМЕ ПРОФИЛА, СИЛАТА И АВТОРИТЕТА НА МЕДИЯТА ЗА КОЯТО РАБОТИМ.  И САМИТЕ НИЕ ЗАСТРАШАВАМЕ ИЛИ ИЗДИГАМЕ ЧИСТОТАТА, СИЛАТА И ВЛАСТТА НА МЕДИЯТА – ЧРЕЗ ТОВА, КОЕТО КАЗВАМЕ И ПРАВИМ.

 

КЛЮЧЪТ Е В НАС! САМИТЕ НИЕ ЗАДАВАМЕ СВОБОДАТА ИЛИ ЗАВИСИМОСТИТЕ, В КОИТО СЕ ОГРАНИЧАВАМЕ.


А ЗА СЕГА, ЕВРОПА НИ ПОСТАВИ НА 80-ТО МЯСТО ПО САМООГРАНИЧАВАНЕ.

 

В това е иронията – участваме в единен процес – аудитория, журналисти, комуникация. А не рядко от силата или безсилието ни, се възползват собствениците, политиците, корпорациите,  обстоятелствата.
И така подменяме истината, подменяме посланията, подменяме самите себе си.
Подменяме живота, настоящето и проектираме лъжовното си бъдеще!

 

И ЕТО Я СВОБОДАТА!

Социалните медии - включително блогове, подкасти, видео, виртуални общности, Twitter, Facebook, Foursquare, Pinterest заедно с всички нови интернет инструменти и технологии представляват най-добрият начин да общувате директно с аудиториите и  пазара.

 

И съм щастлив от това, че не може да бъде цензурирано съдържанието в инетрнет, модерирано, насочвано или купувано.



Но може би... до мига, в който някой не реши да си откупи цялото четвърто измерение...

Е, поне за сега, тази еретична перспектива е безкрайно отдалечено във времето!

 

 

ДАЛИ ФЕЙБСУК ЩЕ ФАЛИРА?

А ДАЛИ ЩЕ СЕ НАМЕРИ НЯКОЙ ДА ХАКНЕ ГЛОБАЛНАТА МРЕЖА?

 

 

Е, ТОГАВА СЪС СИГУРНОСТ НА ПЛАНЕТАТА ЩЕ НАСТЪПИ ТИШИНА.
НО ЕДВА ЛИ ЩЕ Е ПРЕЧИСТВАЩА...?!?!?!

 




Гласувай:
0



1. zaw12929 - Медиите у нас са най некомпетентни, алчни, противонародни продажни
04.09.2012 14:33
Медиите са четвъртата колона на властта у нас. Ние сме "де юре" парламентарна република, а "де факто"сме медийна диктатура... последна... медии, които воюват но не за читатели а за ... капитали... за мафии, Те са организатори на престъпността в държавата във всяко отношение. Министър и муха се убиват с ... вестник или най бързо с микрофон...
Медиите произвеждат емигранти или престъпници. Със цялата си продукция обучават младите,:
-че не труда, образованието , а секса дрогата, далаверата са важни.
- никой не е забогатял с труд.
- всички богаташи са престъпници... Това знае баба, това си бае!
Медиите произвеждат информация,
- която манипулира, унищожава всичко годно.
- "организирват" престъпниците да ограбват хората с пирамиди, с фалшиви оферти работа в чужби, фалшиви доставчици на стоки и услуги, защото с това печелят медиите веднъж от рекламите, втори път, като ни разказват за "изчезналите", "анонимните" работодатели, търговци, постедници...
- медиите пречат на разследващите органи, като ежеминитно съобщават на "приятелите си- престъпници по микрофон на всеки половин час, какви са версиите, какво е установено, като помагат на укриването на улийи и замесени лица... това в никоя друга държава го няма

Медиите са инструмента на заинтересованите чужденци от "приятелски" страни да си изпълняват програмите за унищожаване на България. Затова и чужденците ги закрилят... , те непрекъснато се обвиняват едни други с лъжливи или истински информации...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 2551930
Постинги: 971
Коментари: 364
Гласове: 677
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930