Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. iw69
Постинг
18.09.2012 00:41 -
Оперетни артисти от Москва и София в надпревара навръх празника на столицата
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 1572 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 18.09.2012 12:31
Прочетен: 1572 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 18.09.2012 12:31
Оперетни артисти от Москва и София
в надпревара навръх празника на столицата !
Оперетни артисти от Москва и София
в надпревара навръх празника на столицата
Иван Върбанов
Зала 1 на НДК бе препълнена тази вечер, заради премиерата на концерта на московски и родни оперетни артисти, които се събират на сцената в чест на празника на София. Независимо, че в същото време в зала “България” Николо Коцев случваше световната премиера на своя авторска музика със симфониците на БНР, верните почитатели на оперетното изкуство не изневериха на любимците си и дойдоха за да ги подкрепят в благородната надпреварата “Кой по – най”....
Концертът започна уверено с увертюрата на “Прилепът” на Щраус . Оркестърът свиреше изключително мотивирано, прецизно, концентрирано, като успя да реверберира към залата емоцията на патос, тържественост и празнична еуфория. Маестро Игорь Богданов - главен диригент в Националния музикален театър - София, който бе видимо развълнуван и разпален от факта, че ще музицира със свои сънародници от изтока, успя да постигне изключителност на интерпретацията. Когато водещите – любимецът на публиката Сашо Мутафчийски и дивата Мариана Арсенова излязоха на сцената, стартът със сигурност предвещаваше бляскав спектакъл.
Режисьорът Инара Гулиева (Москва) бе решила да вплете в сценария посланието си – “Българи и руснаци ЗАЕДНО !” , което можем да тълкуваме както в буквалния смисъл на случващото се музикално събитие, но и като проекция на носталгията и желанието й, за братското единство от годините на СССР.
На сцената се качиха : руснаците - Светлана Криницкая, Анна Новикова, Пьотр Борисенко, Максим Катирев и Олег Корж, а им партнираха българските оперетни звезди Марияна Арсенова, Добрина Икономова, Александър Мутафчийски, Богомил Спиров и Пеньо Пирозов.
Българските звезди както винаги бяха посрещнати радушно и от сърце. Добрина Икономова пя изключително балансирано, стабилно, овладяно. Богомил Спиров умело успя да запази собствения си стил на елегантно, прибрано и ефирно вокално присъствие, без да форсира, като заложи на кадифена кантилена и мекота. Марияна Арсенова- артистичен директор на трупата в София затвърди и тази вечер амплоато си на секси и фатална жена - не само по по драматургия. Въпреки уморителната задача да бъде и водещ, тя бе разпределила силите си и успя да покаже обем, тъмен тембър, емоционален заряд, да насити залата с топлина, грация и чар. Пеньо Пирозов бе концентриран върху яркостта на вокалното си представяне, а Сашо Мутафчийски - вторият водещ партнираше балансирано на колежката си Арсенова, като успяваше да покаже силата си в комедийното амплоа.
Още с първите изпълнения, артисти и публика бяха стъписани и почти еднакво съпреживяха напрежението създадено за двете страни на залата, очерталото се като генерално предизвикателство на вечерта – лошо озвучаване. Кулминационният момент бе по време на изпълнението на тенора Пеньо Пирозов, който бе подложен на горещото реалити наречено “прекъсващ микрофон”. И ако публиката в началото бе готова да прости на звукорежисьорите гафа, то към средата съчувствието към певеца прерасна в униние и конфуз. Електронната акустика продължи да “дави” певците през цялата първа част и единствено стабилната психика и рутина спасяваше положението.
Чест прави на солиста Боби Спиров, че излезе в концерта “по спешност”. От сцената бе пояснено на публиката, че титулярът Стефан Петков е болен и ще бъде дублиран от колегата си, който първоначално е не е бил включен в концерта, независимо, че е от солистите Театъра. Благородно, нали?!
Публиката бе доволна от продължителността на концерта, който заедно с антракта стигна времето от три часа. В две отделни части прозвучаха любими фрагменти от оперети на Калман, Лехар, Щраус ,Офенбах, Супе , Рудолф Фримъл , Ралф Гаджиев, Исак Дунаевски.
Като цяло и съвсем категорично, руските певци се оказаха олимпийци!
Респектиран съм от мощността и звучността на пеенето на руските артисти, изключителната двигателна култура и сценично характерно за жанра присъствие! Хореографските решения на дуети, ансамбли и арии и възможностите, които притежават и с лекота демонстрират пред публиката солистите от Московската оперета, със сигурност се доближават много повече да желания еталон за универсалността на певците в този труден жанр – завидни акробатични умения, изключително завладяваща танцувалност, чар и ефектни атрактивни съчетания.
Със сигурност концерта трябваше да възприемем като израз на културно партньорство, но ясно отчетлив бе елементът на съревнование. С яркостта си и различието си руснаците успяха да спечелят дори най-предубедените на своя страна.
Концертът бе заснет и ще бъде излъчен от ТВ. За мен той бе полезен в много посоки : удоволствието от лайв-а, промотирането на нови таланти; възможността и провокацията както за публика, така и за артисти - да се сравнят едни с други и да измерят в съзнанието си, но честно кой, къде и как стои в работата и стойностите на изкуството, което практикува!
Удоволствието от концерта, а между другото и от нещата които правим в живота, се задават от координатната система на очакване, стандарти, прецизността и позиционирането на погледа както към хоризонта на мечтаното, но и към детайла, към сензитивността да усетиш, прозреш и да се вгледаш в реалиите пред теб.
ИСКАМ ДА ПОЖЕЛАЯ УСПЕШЕН СЕЗОН НА МУЗИКАЛНИЯ ТЕАТЪР. НО СЪС СИГУРНОСТ, ТОЙ НЯМА ДА БЪДЕ ТАКЪВ, АКО НЕ БЪДЕ РАЗРЕШЕН ПРОФЕСИОНАЛНО ПРОБЛЕМЪТ С ОЗВУЧАВАНЕТО! ЗАЩОТО МОНОТО НА ИЗХОДА ВОДИ ЕДИНСТВЕНО И САМО ДО ЗАДЪДЕНА УЛИЦА!
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 677