Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.12.2012 15:41 - Блестяща премиера на Атанас Младенов в Софийска опера
Автор: ivanvarbanovtv Категория: Новини   
Прочетен: 2367 Коментари: 0 Гласове:
1




image
    Премиерата на "Вертер" с Атанас Младенов и Милена Гюрова


БЛЕСТЯЩА ПРЕМИЕРА НА АТАНАС МЛАДЕНОВ В СОФИЙСКА ОПЕРА


Иван Върбанов



Блестяща премиера на Атанас Младенов като Албер в новата премиера на Софийската опера "Вертер". Порцеланова линия, красив тембър, метал и характерната за белкантото висока позиция, спокоен въздух, четлив текст. Към това трябва да прибавим и високата доза естественост и артистичност. Заслужен успех за младия баритон, който има наистина висок потенциал за блестяща кариера - дай Боже и по света! Поздравления и за семейството - дългогодишни оркестранти, заслужаващи уважение заради усърдието, добротата и подкрепата да насърчават дисциплина и отдаденост към изкуството и търпение в преследването на успеха!

Иначе, премиерата в Софийска опера премина при доста пълен салон, но не и препълнен. Райна Кабаиванска бе посрещната с възторжен аплауз при влизането си от публика станала на крака пред дивата. Оркестърът се клатушкаше в темпата и гоненето на синхрона с певците,  поне в началото на операта. Дали времето за работа с маестро Джузепе Сабатини е било малко, или има друга причина за разминаването - можем да гадаем. Но, това бе неоспорим факт. Димитър Станчев като съдията бе ЖЕЛЕЗЕН, а за френското произношение на певеца,  волума и запазените качества на гласа, могат да му завидят наистина много от младите певци. Маестро СТАНЧЕВ /макар без титли пред името си/ наистина е образец за дисциплина и качество на работата, а дългогодишният му творчески път заслужава дълбок поклон. Вероника Симеони /като Шарлот/ показа качествата, които я правят достойна да се нарече ученик на голямата Райна Кабаиванска. Пеенето е с италиански маниер, с мекота и пробивност дори в пианисимите. Поведението бе сдържано и класно на сцената, с необходимата  дозираност без преднамерено преиграване или лековатост , белези по които се отличават  първокласните артисти. Сопранът Елза Мафи на места не успяваше да интонира чисто, но като цяло покриваше партията с грациозност, пъргавост и жизнерадостно детско излъчване според изискването на образа.


В главната роля на Вертер видяхме Алдо Капуто. Светъл тенор, който през цялото време звучеше главово, но във високия регистър и пределните височини не можеше да достигне очакваната емисия и се изравняваше по сила с оркестъра, без да може да го "пробие". Като цяло вокалната партия бе покрита с ефектна елегантност, сърдечност и топлота на образа. Драматизмът на присъствието по либрето, не бе припокрито в края на действието в очакваната сценична плътност. Пеенето все пак бе уверено, колоритно и с различни окраски в гласа. Важното е, че се получи симбиоза и пълно съзвучие на главните персонажи като звук и преживяване.

Детската формация "Пим - пам" беше почти неадекватна на исканите темпа от диригента. Нищо не бе в състояние да ги вкара в ритъма на първата картина, дори почукването и дирижирането на Съдията с пръчка по време на действието. Явно възпитаниците на Борис Карадимчев са добри с естрадните плейбеци и микрофони, но не и в живи спектакли. Или поне, има какво още да се иска от музикалната им подготовка.

Сценичната реализация на постановката има претенцията за прочит в геометричното пространство на новата модерна естетика. Триизмерна кутия, затваряща пространството на сцената, с отворена стена към публиката, изчистен декор, но някак преднамерен и студен. Пестелива, до някъде практична,  находчива, но непретенциозна илюзорна декорация. Костюмите успяваха да допълнят живостта на действието. И може би коледната елха /истинска, естествена, някак проскубана и някак прекалено небрежно украсена/  стоеше  в сценичното пространстов като не на мястото си, без да се  вписва хармонично  в пресъздадената илюзорност на сцената.

Ако оставим без да коментираме и детайли като:  дългият опит на завесата да се вдигне от половината нагоре през цялата втора картина, борбата на театър- майстора да открие видимост за 1 и 2 балкон; неистовото експресно кънтене на звънеца в антракта, което накара публиката да тича към местата си и отказа на ръководството на Операта да активира и подаде информация на сайта си за солистите на спектакъла / не само са гостуващите "звезди"/, може да да се отбележи премиерата като успешна. Разбира се остава и логичния въпрос, защо щатните солисти на театъра не са ангажирани в премиерното заглавие. Можем само да се питаме:  с какво се занимават имената от дъъъъъъългия списък на солисти, изброени на сайта на Софийската национална опера.

"ВЕРТЕР" - сътворена от гости, и младите певци бе успешен спектакъл на 7 декември. НА ДОБЪР ЧАС И НА ОСТАНАЛИТЕ СЪСТАВИ!

###




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 2520611
Постинги: 957
Коментари: 364
Гласове: 668
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031