Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2013 18:10 - НАГРАДИХА НАЙ-ЕФЕКТИВНИТЕ МАРКЕТИНГОВИ КОМУНИКАЦИИ ЗА ГОДИНАТА
Автор: ivanvarbanovtv Категория: Новини   
Прочетен: 2455 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 02.06.2013 21:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
НАГРАДИХА НАЙ-ЕФЕКТИВНИТЕ
МАРКЕТИНГОВИ КОМУНИКАЦИИ ЗА ГОДИНАТА

imageimage
На снимката: Красимир Гергов връчва злато на The Bakers и Noblegraphics за кампанията „До последната семка”.


Иван Върбанов
 

Четири златни, още толкова сребърни и три бронзови награди Effie бяха присъдени на най-ефективните реклами и кампании у нас, заради идеите, които работят. Финалистите бяха селектирани от журито на шестия фестивал Effie България - отличаващ най-значимите постижения в маркетинговите комуникации, организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции/БАКА/, а статуетките бяха връчени на гала-церемония в Sofia Live Club.

ПОБЕДИТЕЛИТЕ

Победителите в тазгодишното издание на EFFIE BULGAIRA по категории са: 

В категория „Стоки“
- Златна награда Effie бе присъдена на „До последната семка“, клиент: THE BAKERS, агенция: NOBLEGRAPHICS ,Медиа агенция: Virus StandPoint Media. Сребърната награда Effie в същата категория грабна кампанията „Къде е Мариан?“ , клиент: Загорка АД, агенция: Ogilvy Group. Журито отсъди бронзовата статуетка за „Зимното предложение на ДЗП“, клиент: Данон България, агенция: New Moment New Ideas Company.

В категория „Услуги“
отличените са: сребро за „VIVACOM TV Все едно си там II“, клиент: VIVACOM, агенция: New Moment New Ideas Company, медиа агенция: Archer Ideas. Бронз за „Приказки“, клиент: Societe Generale Експресбанк, агенция: Havas Worldwide Sofia, медиа агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД .
В категория „Промоции“: Златна награда Effie грабна„Pepsi Grand Party Race“, клиент: Куадрант Бевъриджис, агенция: ББДО Груп/Графити ББДО, медиа агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД . Сребърна награда Effie отиде за Snickers Football, клиент: Марс България, агенция: ББДО Груп/Графити ББДО. Бронзовата награда Effie бе присъдена за „Играй по твой вкус“, клиент: Ital Food, агенция: iNTOiT.

В категория „Корпоративни комуникации“: „Само кажи благодаря“ – получи златната награда, клиент: GLOBUL, агенция: Ogilvy Group, медиа агенция: Mindshare / Ogilvy Group .

В категорията „Социална, медийна, политическа“ със злато бе отличена кампанията „Да изчистим България за един ден“ - клиент: БТВ Медиа Груп ЕАД, агенция: ББДО Груп/Графити ББДО, медиа агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД. „Отива една жена при лекаря“ бе отличена със сребро, клиент: Асоциация на Пациентите с Онкологични Заболявания, агенция: reforma.

ЗА ФЕСТИВАЛА И ЖУРИТО

В рекламния национален конкурс взеха участие
реклами и рекламни кампании, създадени за и реализирани в България в периода 01.01.2012 - 31.03.2013 г., които се състезаваха в пет категории: Стоки; Услуги; Промоции; Корпоративни комуникации и Социална, медийна, политическа. 

Заявките бяха оценявани от жури в състав
: Ани Ангелова /Marketing Director - Nova Broadcasting Group (part of MTG group)/; Василиса Младенова /Директор Бизнес Развитие - New Moment New Ideas Company/; Весела Димова /Директор „Продажби” - бТВ Медия Груп/; Грета Колева-Хикова /Ръководител oтдел „Комуникационни консултации” – BBDO Group/; Дарина Иванова /Заместник-Изпълнителен Директор - Publicis Sofia/; Иво Алтънов /Управляващ директор – noblegraphics/; Красимир Папазов /Директор Бизнес развитие - Огилви Груп София/; Кристина Влахова /Управляващ директор - Intellecta Srl и CSA Celebrity Speakers/; Люба Апостолова /Медиа директор - Huts JWT/; Мартин Димитров /Творчески директор – reforma/; Марчела Абрашева /Регионален Директор Югоизточна Европа - TNS BBSS South East Europe/; Невена Бацелова /Маркетинг мениджър - БНП Париба С.А. - клон София/; Петя Стоянова /Управляващ съдружник - Консултантска фирма Power Brand/; Светлана Проданова /Байерсдорф България; Председател - Българска асоциация на рекламодателите/; Стефан Хинков /Директор Продукти и услуги - Близу Медиa енд Броудбенд - blizoo/; Стоян Михайлов /Управител - Kонсултантска агенция Джънкшън България/.

Effie България обяви ранглиста на най-ефективните агенции
, клиенти и търговски марки въз основа на резултатите от конкурса Effie България 2013 - The Effie Bulgaria Effectiveness Index. Всяка наградена кампания или финалист в Effie България 2013 е включена в статистиката на Effie Index Worldwide. 

Наградите EFFIE, създадени през 1968 от Американската маркетингова асоциация, са символ на доказана ефективност на рекламата и оценка за партньорството „клиент-агенция”. В наши дни Effie награждава ефективността навсякъде по света с ежегодните North America, Global, Euro и Middle East/North Africa Effie конкурси и над 40 национални Effie програми. 

ПОГЛЕДЪТ НА СЪДИЙТЕ

Дарина Иванова – зам.-изпълнителен директор на Publicis Sofia и член на журито отбеляза, че най-големите рекламодатели са основно от FMCG сектора /бързооборотни стоки/. „Мисля, че липсва пример за кампания на марка, която да се осмели да бъде в позицията на challenger на лидера в категорията, и която, с по-малък бюджет от лидера, да успее да го пребори и да разруши статуквото в тази категория“, заяви Дарина Иванова. По думите й регистрираният най-висок интерес на проекти в категорията „Промоции“ е ясна диагноза на пазара за изминалата година и индикатор, че усилията на агенции и на рекламодатели са били основно насочени към краткосрочното стимулиране на продажбите.

По отношение на съпоставянето на идеите, изпълнението им към стратегията и резултатите на състезаващите се кампании, Дарина Иванова посочи, че ключово е наличието на симбиоза между стратегическия подход и избраната творческа концепция, както и ясна илюстрация, че тези така реализирани компоненти са били ефективни - което от своя страна се доказва чрез добре поднесените резултати.

Според Светлана Проданова – председател на Байерсдорф България и член на журито на Еffie Bulgaria, кандидатстващите имат пропуски по отношение на периодите на посочените данни (пазарни дялове, например), използването на неподходящи методи за измерване (фокус групи за познатост на марките, например), в най-крайният вариант се предоставят резултати, които не съответстват на поставените цели. 

„Има случаи, в които посочените данни не отговарят на конкретния период, който е предмет на заявката, или самите данни не са достатъчни, за да подкрепят конкретен резултат“, от своя страна отбеляза Дарина Иванова. „В добрите заявки анализът на резултатите е съотнесен с поставените в началото цели, като данните илюстрират ясно, пълно и на място конкретната постигната цел“.

За разлика от минали години, в това издание на конкурса Effie Bulgaria журито все по-рядко е срещало данни, които да са в разрез с поставените цели,т.е. да мерят нещо различно от заложеното. „Независимо от тежката ситуация и сериозно орязани бюджети за проучвания, считам, че повечето кампании, които участваха на конкурса тази година имаха коректни и кореспондиращи на заложените цели данни“, декларира своята оценка Петя Стоянова, управляващ съдружник в “ Power Brand”, член на журито.

Новата комуникационна среда и цифровизацията безспорно променят езика на рекламата и съдържанието на посланията. Профилът на потребителите и техните нагласи и очаквания в новата цифрова среда и под влиянието на социалните медии се променя непрекъснато, като те стават все по-информирани и по-взискателни, като все по-трудно е да се привлече вниманието им, а по-трудната задача – да се задържи вниманието им.


„Имаше няколко примера за кампании, насочени към най-младите и активни потребители, които в най-голяма степен консумират т.нар. нови медии и, логично, при тях интернет бе използван като основен комуникационен канал. В тези заявки успешното взаимодействие с потребителите в социалните мрежи и натрупването на още по-голяма база фенове вследствие на кампанията бе изведено като отделна цел“, отбеляза Дарина Иванова /Publicis/.

Мнението на Петя Стоянова /Power Brand/ е, че социалните медии и новата цифрова среда разфокусират потребителя. „Информацията, която достига до него е много повече и е поднесена по нов интерактивен начин. Ето защо той става по-взискателен към рекламата като послание и форма, все по-трудно става да го изненадаш, впечатлиш и въвлечеш в “играта” на твоя продукт. Социалните медии премахнаха типично рекламно-призивните послания и наложиха диалогичната форма на реклама“, казва Петя Стоянова.

Успехът на една кампанията е в умелото боравене с всички елементи: от разбирането на поведението на потребителя, до инсайта, на който е стъпила идеята и нейното изпълнение, от правилната преценка на активностите на конкурентите по време на кампанията, до разбирането къде са допирните точки на продукта/услугата с потребителя и неговата склонност да възприеме посланието. Успешните кампании имат силен усет за уникалност на послание и надграждане на това послание в различните комуникационни канали. „Този сезон, компаниите са нямали излишни бюджети, така, че “медийно” разхищение почни не забелязах в конкурса“, посочва Петя Стоянова.

Според специалистите рекламата днес трябва да стъпи на истинско, дълбоко и простичко прозрение за потребителите си, така че те да се разпознаят в нея и да поискат да я разказват и дори пресъздават. Дарина Иванова е категорична : „Като част от повечето кампании, насочени към най-младите и динамични групи потребители, продуктът живее свой живот в социалните мрежи и комуникира активно с тях. Тази интеракция вече се възприема като абсолютно необходима част от поведението на всяка марка, която иска да има запазено място в живота на своите потребители (който за голяма част от тях се случва онлайн)“.

Решенията, подходът и стратегията, наред с комуникационните платформи са решаващите компоненти за успеха на всяка кампания. „Те са взаимносвързани и логично Effie оценява всяко едно от тези отделни звена, като с най-голяма тежест е стратегическата част и частта с постигнатите резултати: как се подхожда спрямо конкретния пазарен контекст, в който оперира марката, как се определят целите и подхода към целевата група, и, с особена важност за фестивал като Effie, как и доколко постигнатите резултати отговарят на предварително поставените цели“.

Сред най-честите въпроси, които си задават от рекламния бранш е как с малки бюджети да бъде гарантиран успехът на определена рекламна кампания и тя да бъде силна и ефективна? „Предпоставките за успех са няколко: истински доброто познаване на потребителите - с техните реални нужди и желания; познаването на конкурентите - с тяхната история и специфики на поведението и, не на последно място, готовността да поемаш рискове и да изпробваш нови тактики и решения в един доста свит и консервативен пазар“ е категорична Дарина Иванова. Светлана Проданова допълва: „Както казах по-горе: като знаем на кого говорим, какво е важно за него, как ние му доставяме тази „важност” и къде е най-вероятно да чуе нашето съобщение най-добре“.

Законите на рекламата не са се променили: трябва да знаеш какви са нуждите на потребителите и да успееш да го убедиш, че твоят продукт има ценност, която съответства на нуждите му. „За съжаление, невинаги рекламодателите базират оценката си за нуждите на потребителите на достатъчно и/или подходящи изследвания. Често не се дефинира коректно или изобщо водещото прозрение, insight, което да е казано с думите на потребителя и около което да се изгради цялостната стратегия“, обобщава Светлана Проданова.

###



Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 1675787
Постинги: 703
Коментари: 361
Гласове: 426
Архив
Календар
«  Септември, 2021  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930