2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. kvg55
5. wonder
6. planinitenabulgaria
7. varg1
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. deathmetalverses
12. getmans1
13. samvoin
14. tili
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. milena6
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Прочетен: 818 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 03.08.2016 18:25
Иван Върбанов | 3 август 2016 г.
Позитивен трус за световната дигитална рекламна индустрия бе регистриран през последната седмица на месец юли. Дните на подем бяха белязани от покупката, която направи Verizon Comm., която заяви, че придобива основния интернет бизнес на Yahoo. Сделката, която според WSJ е поне за сумата от 4.83 млрд. долара, ще даде тласък за лидерство на телекомуникационния гигант на пазара. Тwitter пък бе връхлетяна от разбиващ финансов спад и отстъпи пред удивително високите печалби, които реализираха Facebookи Google. Това трасира и промените на пътя на рекламата в интернет.
Цифровата реклама се очаква да бъде водеща с обеми от над 200 млрд. долара и да доминира тв пазара през следващите две години, като така ще се гарантира нов двуполюсен модел, а дигиталната медийна индустрия ще стане още по-силна и влиятелна.
Като оставим настрана Китай, където социалните мрежи са блокирани, 72 на сто от онлайн рекламата в света вече минава през онлайн платформите на Facebook и Google.Според прогнозите на анализаторите от Pivotal Research, до края на десетилетието техният дял ще нарасне до 87%.
Към момента рекламодателите негодуват срещу доминиращата позиция на Google, въпреки че ефикасността на търсачката ускорява почти двукратно тренда на приходите си за това тримесечие. Съществуващите рекламни платформи на Google поглъщат повече от разходите на най-големите световни марки. Автоматизацията на онлайн маркетинга ще успее да отнеме цели части от пазарните дялове на традиционната реклама в света.
Въоръжена с рекламната технология на AOL, ползваща утвърдената и разпознаваема марка на Yahoo, с достъп до цялата база данни за аудиторията и мобилните клиенти на комуникационния гигант Verison, компанията стъпва на сигурен фундамент, който ще гарантира супер силна ефективност и огромна преднина пред основните й конкуренти – Facebook и Google.
Yahoo през последните няколко години демонстрира относителна стабилност на нетните си приходи от реклама, които все пак паднаха с 20% през първите шест месеца на тази година.
На този фон ролята на Twitter, като един от водещите платформи в дигиталната реклама, остава. Компанията достатъчно ясно предупреди, че има забавяне на растежа на рекламния бизнес на социалната платформа, което поставя пък под въпрос потенциала на компанията да оцелее на пазара като независима компания.
Сякаш като по поръчка Facebook и Googleотчетоха през последното тримесечие печалби, които щрихират техните доминиращи позиции в сегмента на онлайн реклама. 63-процентният ръст на Facebookе три пъти по-голям от този на Google, която пък добави 3.8 млрд. долара допълнителни приходи само за тримесечието.
Сунар Пичай, главен изпълнителен директор на Google заяви, че компанията подготвя нова революционна трансформация, която ще гарантира напредъка през следващите 10 години. Пичай коментира, че се разработва нова форма на изкуствен интелект, аналог на познатото към момента машинно обучение, което ще направи почти всички услуги по-ефективни. От своя страна пък Марк Зукърбърг – шефът на Facebook, разкри, че се разработва цяла свързана мрежа от много нови рекламни платформи, които ще транслират мобилни съобщения във виртуалната реалност, което ще осигури ръст на компанията за години напред.
Дори и без такъв амбициозен технологичен бум, мобилната реклама в краткосрочен план ще бележи подем. Успоредно с това се очаква и положителна финансова вълна за дигиталните видео реклами.
10-15 млрд. долара към момента е онлайн видео рекламата, според регистрите и публичните отчети на компаниите. Facebook обещава, че, благодарение на разработените нови приложения и услуги, през следващите пет години ще наложи основната форма на общуване да бъде с картина.
Телевизията си оставя все още доста здравословен бизнес, който към момента не се чувства застрашен. Увеличените опции и онлайн видео платформи ще дадат и по-голям ръст на рекламодателите, а от там и ще увеличат този рекламен сегмент и неговия дял от общия рекламен пазар.
Зукърбърг намекна и за стартирането на нова рекламна услуга, която да подпомага съдържанието вInstant, партниращ с издателите на новини.