Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.06.2012 22:57 - 4 златни, 2 сребърни и 4 бронзови награди бяха присъдени на националните награди Effie
Автор: ivanvarbanovtv Категория: Новини   
Прочетен: 836 Коментари: 0 Гласове:
0



4 златни, 2 сребърни и 4 бронзови статуетки бяха връчени на гала церемонията на тазгодишното пето по ред издание на наградите за  ефективност на рекламата Effie България, която се проведе в Sofia Live Club. 30 кампании застанаха на старта, а 12 достигнаха до финала в конкурентна битка, доказвайки силата и потенциала на своята ефективност. Българската асоциация на комуникационните агенции е организатор на фестивала. Наградите Effie® отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации: идеите, които работят в  пет категории: „Стоки“, „Услуги“, „Промоции“, „Корпоративни комуникации“ и „Социална, политическа, медийна“.

 

 

Категория “Стоки” е водещата тази година според броя на заявките и победителите.

Тук бляскавата победа и златото бе присъдено от 17 членното жури на кампанията Загорка REZERVA – клиент: Загорка АД,  агенция: Публисис МАРК , медиа агенция: MINDSHARE, продуцентска компания: ФИЛММЕЙКЪР, TTL агенция: NEW WAVE TTL AGENCY.

 

Сребърната награда отиде при Toyota Optimal Leasing -  клиент: Тойота, агенция: New Moment New Ideas Company, медиа агенция: New Moment Media/MediaS.

В категорията бяха присъдени две бронзови награди : за  имиджовата кампания "Кражба", клиент: Белла България, агенция: HutsJWT; и за Ruffles Challenge, клиент: Starfoods Bulgaria, агенция: All Channels Communication Group, медиа агенция: Медия Дайрекшън, продуцентска къща: Спийдрейзър.

 

В категория “Услуги”: златото бе присъдено на кампанията “Да боднем Хепи” - клиент: Happy Bar & Grill, агенция: ББДО Груп, криейтив студио: Wings. Кампанията “Предприемачи” - клиент: БАНКА ДСК, агенция: NOBLE GRAPHICS, медиа агенция: Кафе Реклам София спечели сребърно Effie. Бронзовата статуетка отиде при  VIVACOM  и агенция New Moment New Ideas Company за кампанията “ Първият тарифен план без договор” - медиа агенция: Archer Ideas, продуцентска къща: ScreenBrothers , уеб дизайн: The Mags.

 

В категория “Корпоративни комуникации” наградите са: злато за “Chivas 12 Стола” - клиент: Pernod Ricard, агенция: reforma, BTL агенция: bWorks и бронз за “ Космо България Мобайл” и агенция: Ogilvy Group за кампанията “Transparency / Прозрачният телеком”.

 

В категория “Социална, медийна, политическа” бе присъдена само златна награда Effie – за “Между два свята”, клиент: “Fox International Channels”, агенция: reforma.

 

За първи път Effie България обявява първата ранглиста на най-ефективните агенции и рекламодатели въз основа на резултатите от петото издание на наградите за ефективност на рекламата Effie България. Effie Index България  следва правилата на Effie Index Worldwide, въведен през 2011 г. (effieindex.com)

 

Effie Bulgaria постави под номер едно на агенциите Reforma – с 16 точки, следвана от NEW MOMENT NEW IDEAS COMPANY – 10 т. и ББДО ГРУП и ПУБЛИСИС МАРК с по 8 точки.

 

В класацията на клиентите на първото място с по 8 точки са: Загорка АД, Pernod Ricard, Fox International Channels, Happy Bar & Grill. На втора позиция са Банка ДСК и Тойота с 6 точки.  Трети са Белла България, VIVACOM, Космо България Мобайл и  Starfoods Bulgaria – 4 точики. NESTLE Bulgaria са четвърти с 2 точки.

 

В топ 3 на търговските марки са : Загорка REZERVA, FOX Life, Happy Bar&Grill и Chivas Regal. След тях втора позиция заемат: Банка ДСК иToyota Трети в класацията са:  Виваком ,GLOBUL, Леки, Ruffles. NESCAFE заема четвърта позиция.

 

 

ЖУРИТО НА ЕFFIE BULGARIA КОМЕНТИРА:

 

Марчела Абрашева,(регионален директор за Югоизточна Европа TNS BBSS South East Europe):

“Повечето от състезаващите се кампании са на добро и много добро ниво. Това бе годината на златната среда – без кацания на луната, но и без неволни кандидати за златни малинки вместо за рекламни оскари. Правят впечатление все по-еднозначните изисквания на рекламодателите за твърди бизнес резултати от рекламните кампании. В повечето заявки като че ли  доминираха търговските показатели - да се продаде Х количество за месец, да се извършат У транзакции и т.н . Плюсът на тази тенденция е, че се подобрява измеримостта на цели и непосредствени резултати от рекламата и за двете страни. Има обаче и минуси  – малко назад остават показатели за ефективност на рекламата като по-дългосрочен ефект върху представите и поведението на потребителите, имидж на марки и услуги и други по-стратегически резултати. Все постижения на добрата реклама, които трудно можеш да «видиш» и пипнеш чрез директно отчитане на количеството продажби. Рекламата наистина може не просто да поддържа и промотира, а и да развива потреблението и аз искрено се надявам догодина и на пазара, и в рекламата да има повече такива проекти”.

 

Диана Симеонова, (маркетинг директор VIVACOM ):

“ В повечето заявки резултатите съответстваха на поставените цели, като цяло те бяха написани много по-изчерпателно и професионално, защото това е втората година след промяната на критериите и регламента за оценка, което се случи през 2011 г. Сега видяхме много сериозно участие на банковия и автомобилния сектор, като повечето кампании на банките бяха за кредити, не само за частни лица, но и кредити за бизнеса. Това е показателно за факта че през 2011 г. е имало раздвижване в банковия и автомобилния бранш след двете години криза на пазара. За разлика от друга година участието на телекомите се сведе само до две заявки. VIVACOM участва само с една кампания и това решение беше взето с цел да излъчим наистина най-успешната ни кампания, която според нас покриваше с високи показатели и четирите критерия, по които се оценяват заявките на Effie.”

 

Милена Филчева, (ПР и маркетинг мениджър, Fox International Channels):

 “Повечето добри кампании, които имахме удоволствието да разгледаме, са с прилични бюджети, но с доста равни, спокойни идеи и реализация. Когато играеш на сигурно, не можеш да очакваш голяма печалба. Изглежда, и рекламодателите, и агенциите са имали нужда от сигурност повече, отколкото от променящи пазара резултати. Надявах се, че ще видя повече открояващи се, по-амбициозни, по-иновативни кампании. Добрата новина е, че все пак във всяка категория има достатъчно професионално подготвени заявки за наистина проработили кампании. Да се предложи качество въпреки ограничените бюджети, смятам, е едно от най-големите предизвикателства. Интеграцията между брандовете, нетрадиционното използване на традиционните медии, трансформирането на маркетинга и промоцията от производител на разходи в генератор на печалба, скоростта, с която се развиват технологиите. Вече не е достатъчно да накараме някой да запомни определена марка или заглавие, нужно е изключително детайлно изучаване на поведението на аудиторията, за да успеем да я накараме да действа – да включи, да сподели, да участва.”

 

Наградите Effie са създадени през 1968 г. от Американската маркетингова асоциация, клон Ню Йорк, като отличие за най-ефективните маркетингови и комуникационни практики. Днес съществуват повече от четиридесет национални, три регионални програми (North America, Euro и Middle East/North Africa Effie), както и световните награди Global Effie Awards.

 

Иван Върбанов,
София, 02.06.2012




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 1513011
Постинги: 639
Коментари: 361
Гласове: 409
Архив
Календар
«  Април, 2021  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930