Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2012 01:16 - ОБЗОР НА ОСМАТА СВЕТОВНА СРЕЩА НА БЪЛГАРСКИТЕ МЕДИИ
Автор: ivanvarbanovtv Категория: Новини   
Прочетен: 783 Коментари: 0 Гласове:
0



 VIII Световна среща на българските медии 


Медийната среща в Букурещ завърши, инициират до месеци нова!

          Задава се учредяването на нова професионална организация, СЕМ  - с методически указания за тълкуванията на рекламата, БНР пуска интернет радио

 

 

 

 

Иван Върбанов

Пратеник на в.“КЛАСА”

 

Осмата световна среща на българските медии по света, която се проведе в Румъния бе закрита с обещанието на шефа на БТА Максим Минчев, след броени месеци форумът да има продължение.

 

Нарушението на традиционната цикличност гилдията да се събира веднъж годишно според Минчев се налага заради нуждата да бъдат продължени дискусиите по проблемите върху които се фокусираха делегатите в Букурещ. “Много от въпросите, които се обсъдиха са свързани именно с бъдещето на нашата професия. Проблемите се увеличават и ние се опитваме да намерим съответните отговори, добави той. В последните няколко години се натрупаха много теми, които се нуждаят от решение и тези срещи започнаха да стават богати на съдържание и да излъчват послания, добави генералният директор на БТА. “Виждам, че нашата професия е съвсем различна и ние трябва да се адаптираме към новото време”, посочи Минечв.

 

 

Задава се нов медиен съз

 

 

Все пак в основата на намеренията за спешен професионален форум е и идеята да се учреди час по-скоро нов съюз на журналистите. По думите  на Минчев,  за това има декларирано желание от членове на гилдията, и заради необходимостта от субект, който реално да защитава правата на журналистите.

 

В същност темата за създаването на нова организация, бе повдигната  по време на дебата за нивото на свободата на словото.  По време на провеждането му председателят на СЕМ доц Г.Лозанов изказа тезата си, че новият съюз би трябвало да бъде подобие като модел на журналистическа камара, която да се радва на подкрепата и да има нужният авторитет сред гилдията. Лозанов посочи, че журналистиката има нужда от подем, за да се върне сред елитните градски професии.

Бе излъчено и посланието, обществените медии – които са най-големия гарант за независимостта и свободата на словото да инициират дебати за промени. Според изказването на Лозанов, става дума за създаването на нов съюз на журналистите, което е съвсем различно по същество от двата медийни съюза, в които членуват собственици на медии.

 

След падането до 80-тото място, родната колегията съвсем ясно осъзнава, че има проблем по отношение на стандартите и конкретни аспекти и отстояването на свободата на словото у нас. Според шефът на СЕМ, държавното финансиране на медиите е най-голямата гаранция за правенето на независима журналистика. Иначе, в отношенията адуитория – медии – рекламодатели – съдържание има определени опасности касаещи редакционната независимост и качеството на информационните продукти.

 

СЕМ – лансира методически указания за тълкуването на рекламата

 

За да намери решение на казусите по отношение на наличие или отсъствие на скрита и явна реклама, продуктово позициониране и за да се опита да регламентира достъпа и взаимоотношенията на  бизнеса и медиите, от регулатора са готови с проекто текстове, които от вторник идната седмица ще са публично достъпни на сайта на СЕМ.

 

Факт е, че търговското слово и комуникация са  механизъм за възпроизводство на капитала,  през медиите, което  е в основата на търговските отношения.

Все пак в практиката има различни неясни казуси, в които се търси арбитъм и отговор на въпроса -  дали бизнеса или продуктът правят търговска комуникация ( и трябва да плати за това) или може в конкретни случаи и обстоятелства да бъдат включен в новинарския поток, без да има опасения за тълкуване на появата като реклама.

 

Новите проекто – текстове на СЕМ, които ще станат широко достъпни в навечерието на 24 май се опитат да дадат рамката на ситуациите при които има наличие или не на продуктово позициониране, скрита реклама и допустимостта им,  като се  взимат под внимание добрите европейски практики.

 

След обявяването на документът ще  бъде даден старт на дебати, които да намерят златната среда на балансът между правото на информация на аудиторията и позиционирането на бизнеса в медиите.

 

БНР стартира до три седмици интернет радио  

Въпреки редуцирания си бюждет БНР успя да заеме позиции сред най-добрите радиостанции. Нещо повече -  ощественото радио, което се превърна и в културна институция получи висока оценка от Европейския съюз на радио и телевизионните оператори, обяви че стартира до три седмици интернет радио.

 

“За нас е комплимент това, че нашия бюджет е в пъти по-малък от която и да е друга европейска обществена радиостанция. Кризата обаче действа стимулиращо за мениджмънта”, е категоричен генералният директор на БНР Валерий Тодоров. Специално за “Класа” той поясни: “Не смятам, че бюджета може да предрешава успеха на програмата. Важни са идеите и резултатите. Дефицитът на средства, ние компенсираме с активност, креативност, съчетаването на хибридните технологии и крос медийните проекти.”

...........

 

КАРЕ

 

ЕКСКЛУЗИВНО
В.Тодоров, ген.директор на БНР:
“Нарекохме новото интернет радио – BiNAR”

 

 

“Активно работим върху привличането на аудитория от всички възрасти. Знаете, че ние излъчваме на всички видове вълни с изключение на късите. Разработваме и нови платформи, а сайтът ни който е своебразен портал представя всички наши програми. Пристъпваме към старта на новия си проект – интернет радиото. То ще представя ежедневно 6 часа видео, активен стрийминг в 7 канала, с достъп до всички видове музикални жанрове. Такива радиостанции са рядкост в Европа, така че ние сме сред водещите медии и по този показател. Вече излъчваме и цифрово, не се боим да експериментираме и въпреки недостига на средства, намираме начин да изпълняваме приоритетите ни като обществена медия. Първо ще открием Радио Бургас до дни. Реновирали сме сградата, ингерирали сме радиото с най-новите технологии в областта на радиопроизвоството. Нарекохме новото интернет радио BiNAR.  Търсена е аналогия с латинското изписване на BNR. Програмата ще е адресирана към младежката аудитория и към всички активни хора. Младите ни търсят и слушат през интернет, което е залог за създаването на едно верно ново поколение сред аудиторията на БНР. Силата на обществените медии е в преноса на съдържание, тъй като то е разработено, успоредно с високото качество на информационните продукти. Стремим се да обновяваме и разработваме нови програмни линии. Визуализацията на радиото е част от новото и модерно развитие. Ще изградим виртуален достъп до нашите студиа и фондовете ни. Важното е, че ще имаме и собствена видео програма, без да имаме претенцията да прекрачваме границата да правим телевизия или тв радио.”

 

ЕКСКЛУЗИВНО ЗА “КЛАСА”

Паулина Новакова, директор “"Интернет и цифрови технологии" на БНР :

“Дигиталната среда променя медиите и коминукацията с аудиторията”

 

 

“Както интернет връща публиката  към четенето, така интернет радиото ще върне младите аудитории към истинското и сериозно аудио съдържание. Мигриращите територии са в интернет, където социалните комуникации и глобалната мрежа ни налага съвсем нова култура, начин на живот и потребление на медиите. Радиото никога не изчезва, то само се трансформира.
В последните две години сме свидетели на изключителна медийна революция в интернет. Глобалната мрежа дава чрез възможността за стрийминг и подкастинг, дават на радиото възможността да се освободят от ограничеността във времето, пространството и формата. Сега вече активните аудитории могат да консумират радио прокудктите където, когато и както пожелаят – което е съобразено с новия им динамичен начин на живот. Първоничаната ни идея за име бе то да бъде “Моето радио”, защото вече потребителите ще могат сами да създават своите шорт листи, музиката, предаванията и да си направят собствен саундтрак. Новите платформи са приоритет за обществените радио оператори, заради целта богатото съдържание и професионалната журналистика да се пренесе и да достигне до младата аудитория. Според мен медиите се променят в дигиталната среда и днес много повече говорим за новата журналистика, при която се търси една съвсем нова  по рода си и формата комуникация и нов език  с аудиториите.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ivanvarbanovtv
Категория: Новини
Прочетен: 1684597
Постинги: 706
Коментари: 361
Гласове: 429
Архив
Календар
«  Септември, 2021  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930