2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Прочетен: 1942 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 06.08.2013 13:36
ДА ПОДКРЕПИМ ЖУРНАЛИСТИТЕ ОТ ВЕСТНИК „КЛАСА“ И ТЕХНИЯ ПРОДУКТ !
Иван Върбанов
Преди дни прочетох на сайта на СБЖ позицията на колегата Петър Пъдев: „Да защитим колегите от „Класа“. И тъй, като в текста бе цитирано моето име, а и бях част от екипа на вестника, бих искал да се присъединя към отправеното послание и го доразвия, като направя няколко важни уточнения.
Изуми ме фактът, че оригиналният домейн, на който доскоро четяхме електронния вариант на „Класа" -www.klassa.bg, е откраднат?! Информацията бе потвърдена в разпространената декларация до медиите, от името на издателя Милен Герасимов и дружеството „КЛАСА БЪЛГАРИЯ“ ЕАД.
Питам се: до там ли сме го докарали? Възможно и допустимо ли е в 21 век да се узурпира запазеното място на медия в глобалната мрежа; да се създава дублираща информационна платформа, която да използва и злоупотребява с изградения авторитет, доверие и имидж на оригиналната медия? И след като това се случи, защо професионалната общност проявява търпимост към това явление?
От старта на вестник „Класа” и през годините след това, всички колеги в редакцията работихме упорито, за да създадем и наложим на българския пазар икономическо бутиково издание, което да има свои индивидуални стил, език и лице, своя аудитория. Част от тогавашния отбор – Иглика Горанова, Евгений Дончев, Елиана Митова, Стела Ненкова, Евгени Гаврилов и днес работят за същия бранд - вестник „Класа“, като създават съдържанието на електронния национален всекидневник на платформата classa.bg.
Относно опитите да бъде присвоен първоначално регистрирания адрес на сайта на вестника и да се прилагат практики и действия, нарушаващи професионалните и етични стандарти в професията съм сигурен, че казусът ще има развитие в две основни проекции. Първата – арбитраж, постигане на справедливост, законност и регулация, което е функция и приоритет на съда. Втората – моралния отзвук и осъждането на интелектуалната кражба, което считам, че е функция от личната и професионална позиция и съпричастност на всеки един от нас. Защото, никой няма право да посяга или да се опитва да клонира медия и вложения труд, енергия и сърцатост на всички работили журналисти за името й/си през годините!
Мисля, че в контекста на гореизложените обстоятелства е важно, гилдията да се обедини и изрази решителна подкрепа за журналистите от вестник „Класа“ и техния продукт, който те позиционират единствено и само на онлайн платформата на адрес : www.classa.bg и www.class.bg.
Пожелавам на екипа успех, креативност и упоритост в битката да защити своята медия ! И дано скоро намери сила и възможност да възстанови печатното тяло, защото ресурс, експертиза и очакване от пазара и аудиторията за бизнес издания има!
Дигитализацията и развитието на глобалната комуникация, като че все повече изостря конкуренцията и надпреварата между традиционните и новите медии. Мнозина изследователи си задават въпросите: кои ще са предпочитаните медии на бъдещето, до къде ще стигнат новите трансформации на медийния микс, как ще еволюират очакванията на аудиториите? Ясно е, че дигиталните платформи стават все по- популярни, защото всички ние „живеем“ все повече в четвъртото измерение – глобалната интернет мрежа. Но, в основата на състезанието между блоговете, социалните медии, пресата, радиото и телевизията ще бъдат винаги стандартите достоверност, обективност, качеството на поднасяното съдържание, доверие в самата медия. А знаем, че то се изграждат и отстояват с професионализъм и време.
###
Изкуството да снимаш рози
КАКВО СТАНА ДОСЕГА ЗА 24 ЧАСА В КАЗАХСТА...